مسعود مهران نیا شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر امروز 150 مربی قرآن کریم فعال در مدارس استان البرز به منظور بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به مصلی امام خمینی (ره) تهران اعزام شدند.
وی اظهار کرد: مربیان قرآن کریم در ماه مهمانی خدا از این نمایشگاه نورانی که برای هر فردی حاوی پیام های آموزشی سازنده ای در راستای خود سازی فردی و اجتماعی ، انس با خدا و درس آموزی از کلام وحی است گشایش یافته،بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال نسبت به سال گذشته تغییرات خوبی داشته است یاد آور شد: حضور گروه‌های مردمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و در غرفه‌ها از المانهای مناسبی بهره گرفته شده و بخش‌های هنری بیش از سال‌های گذشته در ظاهر نمایشگاه فعال شده‌اند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: توجه به هنر به دلیل لزوم ترویج نگاه‌های زیباشناختی قرآن کریم برای جذب بیشتر جوانان بسیار با اهمیت است که در نمایشگاه امسال قرآن کریم به آن توجه ویژه ای شده است.
مهران نیا گفت: بخشهای ادبی و شعر و اهل قلم هر چقدر حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه قرآن کریم داشته باشند، زیباییشناختی قرآن کریم نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند جوانان و حتی گروههای از غیر مسلمانان را نیز بیشتر به قرآن کریم جذب کند.
وی در ادامه به اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای جذب بیشتر اقشار مختلف به این کتاب الهی پرداخت و تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم در مدارس را آموزش و ترویج قرآن کریم و آموزه های قرآنی تشکیل می دهد که این رسالت مهم را مربیان قرآن برعهده دارند.
وی اضافه کرد: برای انس دانش آموزان با قرآن کریم باید اقدامات گسترده تری انجام شود تا روح و جان آینده سازان ایران اسلامی در دو کانون مهم مدرسه و خانه با کلام وحی آشنایی بیشتری پیدا کند.
وی بیان کرد: با کوشش مربیان قرآن در سال تحصیلی 96-95 بیش از 65 هزار دانش آموز البرزی در مسابقات قرآن کریم این استان که در پایه های مختلف تحصیلی برگزار شد، شرکت کردند.
وی گفت: پس از بازدید مربیان قرآن کریم از نمایشگاه ، محفل انس با قرآن با حضور قاریان البرزی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز برگزار شد.
این مسئول یاد آور شد: در پایان سفره افطاری برای پذیرایی از مربیان قرآنی مدارس البرز گسترده شد.
در این آئین معنوی معلمان البرزی در شب رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان های امام راحل ، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.