وحید یعقوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با هدف توجه به مطالعه فرهنگی اجتماعی ، توجه به تاریخ ، فرهنگ و هنر، شرکت فعال دانش آموزان با علاقه و آگاهی کامل درفعالیت های اجتماعی مدرسه، همکاری و پیوند صمیمی بین اولیاء دانش آموزان و معلمان در این ناحیه برگزار شده است.
وی توجه به مطالعه کتاب مطالعات اجتماعی، آشنایی با قومیت های ایرانی و آداب و رسوم ، آشنایی با خرده فرهنگ ها، هنر و پوشش مناسب ایرانی، وحدت و همدلی بین اقوام ایرانی ، همکاری همه اقوام برای آبادانی و استقلال ایران در چهارچوب قانون و رهبری ، احترام به محیط زیست و جمع آوری زباله را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
وی اظهار کرد: بر اساس تعاریف علمی قوم مجموعه ای از افراد گروه های پیوسته است که دارای روابط، پیشینه و پیوند خانوادگی هستند.
وی تصریح کرد: افراد عضو یک قوم ،بر اثر گسترش یک یا چند خانواده پیوسته به وجود آمده اند و در بیشتر موارد این مجموعه دارای نژاد ،زبان ،فرهنگ و منطقه زیست مشترک هستند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بیان کرد: در یک قوم علاوه بر عامل نژاد و زبان مسائل دیگری از جمله فرهنگ ،آداب و رسوم، نسبت های اجتماعی ،دین ، مذهب و مسائل اقتصادی به صورت مشترک در بین افراد متعلق به قوم مورد نظر دیده می شود.
یعقوبی ادامه داد: این مسائل باعث می شود که وقتی افراد به شهر یا منطقه ای از کشور می روند در واقع نقش یک سفیر فرهنگی را در منطقه ای که هجرت کرده اند داشته باشند.
وی تصریح کرد: اقوام ایرانی از تفاوت های فرهنگی و اقتصادی برخوردارند که برخی از این تفاوت ها به ویژگی های محل زندگی آنها مربوط می شود.
وی افزود :لازم است در زمینه ی شناساندن و معرفی هر چه بیشتر اقوام مختلف ایرانی به دانش آموزان این مرز و بوم گام های موثر تری برداشته شود.
یعقوبی اضافه کرد: در این جشنواره ها باید به دور از هر گونه بزرگ نمایی غیر واقعی یا تعصب های قومی و قبیله ای در کنار معرفی غذاهای محلی و پوشش های مختلف قوم ها ، زبان ،گویش و ... گام های آموزشی برداشته شود.
وی تاکید کرد: معرفی افراد شایسته و مشهور هر بخش و قوم در این جشنواره ها با هدف همگرایی قومی در کشور از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن نگاه ویژه ای شود.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.