به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا شمس افزود: ما با تاسی از سایر کلانشهرها با بانک شهر وارد مذاکره شدیم و بنا به سنگینی هزینه اجرای چنین پروژه ای، بانک شهر ۲۵ درصد هزینه اجرا را در آغاز متقبل شده است.

وی تصریح کرد: برنامه کاری ما دو ساله بوده و در دو فاز عملیاتی شده که فاز اول همان میدان بیضی شکل بوده و در حال اجراست و همزمان فاز دوم نیز در مرحله فنداسیون اجرای سرستون است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد بوده گفت: با عزم جدی در کارگاه ما شاهد بهره برداری از فاز اول یا همان میدان بیضی شکل پروژه تا خردادماه خواهیم بود.

شمس افزود: پروژه های تقاطع غیرهمسطح بر اساس عرشه شاخص است که با ت جه به مساحت ۳۰ هزار متر مربع دارای عرشه است جزو ۲۰ پل بزرگ است که در سطح کشور اجرا می شود و بزرگ ترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری اردبیل است.

وی بیان کرد: این طرح که بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک مطالعه و اجرا می شود در جهت حل مشکل ترافیک و روان سازی حمل و نقل در حال اجراست و این ابر پروژه با توجه به ویژگی های منحصربفرد معماری و فنی به نماد زیبای شهر تبدیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل همچنین را تشریح ابعاد و جزئیات فنی پروره پل قدس، گفت: یکی از شاخص های مهم این پروژه این است که پل قدس به صورت تک ستونه اجرا می شود که این موضوع علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، مزیت‌های فنی و زیباسازی را هم شامل می شود.

شمس افزود: شهرداری ها به خصوص شهرداری اردبیل به لحاظ رکود در ساخت و ساز با مشکل نقدینگی مواجه است و با وجود این مشکلات شهرداری اردبیل بزرگ ترین پروژه تاریخ شهرداری را پیش می برد و از طرفی با اجرای این پروژه برای ۱۵۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 650211
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.