فرج اله ایلیات به اهمیت خودکفایی در حوزه درآمد شهری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری‌ها عبور از وضعیت ناپایدار درآمدی باهدف خوداتکایی است.
ایلیات مداخلات موردی پیایی، اجرای سیاست‌ها نامتوازن، تغییرات مداوم و درنهایت فقدان نگرش جامع نسبت به مسئله بااهمیت درآمد پایدار را از دلایلی می‌داند که همواره به حوزه مدیریت شهری خلل وارد کرده و روند برنامه‌ها را کند می‌کند.
این کارشناس ارشد مدیریت با تأکید بر ضرورت ایجاد سند چشم‌انداز درآمد پایدار، گفت: طی سال‌های اخیر و به دلایل قانونی درآمد شهرداری‌ها با محدودیت‌هایی همراه بوده است.
مشاور شهردار کرج تأکید کرد: متعاقب با این مسئله راهبردهای وابستگی درآمدی نسبت به ساخت‌وسازهای شهری و فروش تراکم مازاد را ایجاد کرده است.
به گفته این کارشناس امور اقتصادی اثرات سوء این وابستگی درآمد در مدیریت شهری خلل‌هایی را به حوزه‌های مختلف وارد کرده است به همین منظور اصلاح روند درآمد بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.
ایلیات با تأکید بر اینکه ماحصل بحث توسعه و درآمد پایدار بستر شهری ایدئال را ایجاد خواهد کرد، گفت: وجود درآمد پایدار فرصت ویژه‌ای برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله مترو و بزرگراه شمالی و آغاز طرح‌های گسترده و کلان عمرانی و غیره است.
مشاور ارشد شهردار کرج تصریح کرد: شهر ساختار پیچیده‌ای دارد که متناسب با آن ضرورت کاهش وابستگی‌های شهرداری به منابع دولتی و خوداتکایی آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 648154
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.