عباد الله کامکار در حاشیه بازدید از کارخانه قندکرج اظهار داشت: برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد درالبرز به صورت هفتگی جلسات مختلفی در کارگروه‌ ستاد تسهیل و کارشناسی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هر هفته در این جلسات راهکارهای مفید برای برگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بررسی می شود، افزود: تاکنون از 537 واحد صنعتی و تولیدی در استان درخواست بررسی مشکلات داشته‌ایم.
کامکار تصریح کرد: همچنین در بحث جهاد کشاورزی نیز 505 واحد در زمینه کشاورزی بازآفرینی شده است. افزود: پرونده‌های مربوط به 505 واحد تولیدی کشاورزی در استان در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: در جلساتی که داشته‌ایم بررسی این تعداد واحدهای تولیدی نهایی شده است.
وی در ادامه به احیاء واحدهای تولیدی دیگر از جمله ماهی سرای کرج، کارخانه سیپورکس در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید در آمده اند نیز اشاره کرد.
ایرج موفق نیز در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استان از کارخانه قند کرج، با اشاره به روند اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت:‌ کارخانه قند کرج هیچگاه تعطیل نشده ولی مشکلی داشته که با حضور به موقع مسئولان درصدد رفع آنها بر آمده ایم.
موفق افزود:‌ باید از بخش های خالی و بدون استفاده این مجموعه بهره برداری شود از این رو سال گذشته مجوز بسته بندی قند، شکر و برخی محصولات دیگر با دستگاه های مدرن و نیروی کار جدید صادر شد.
وی ادامه می دهد: در این جلسه مصوب شد که از 120 هزار تن ظرفیت تولید سالانه کارخانه قند حدود 50 درصد مواد اولیه مورد نیاز از طریق وزارت جهاد کشاورزی تامین شود تا نگرانی از بابت تامین مواد اولیه از بین برود.
موفق همچنین خاطرنشان کرد:‌ در خصوص موضوع آب نیز جلسه کارگروه تخصصی وجود دارد که رسیدگی شده و در این زمینه تصمیم درستی گرفته می شود.
وی در ادامه افزود: درصدد هستیم طی نامه ای از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کنیم که کارخانه قند بخشی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین کند که این امر نیز رسیدگی و پیگیری خواهد شد.
موفق خاطرنشان می کند: موضوع تسهیلات کارخانه قند کرج نیز با تغییر بانک، حل شد.
کارخانه قند کرج از قدیمی ترین واحدهای تولیدی استان البرز است که تاسیس آن به سال 1311 باز می گردد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.