به گزارش ایرنا، حمید برودتی روز دوشنبه در نشست شورای اداری کرج افزود: این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شده و درآن بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های تنفسی کنترل می شود.
وی ادامه داد: امروزه علل بسیاری از بیماریهای غیرواگیر مصرف الکل، دخانیات ، کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم مشخص شده که درصدد آگاهی بخشی هرچه بیشتر در این زمینه هستیم .
وی ادامه داد: همچنین درتلاش هستیم با اجرای برنامه های آموزشی مختلف مصرف نمک را کاهش دهیم و دراین زمینه اکنون طرح سنجش بیماری های قلبی و عروقی با پیش بینی چهار کارت با رنگ های سبز ، زرد ، نارنجی و قرمز به اجرا درآمده که وضعیت فعلی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درآن ثبت می شود.
وی ادامه داد: رنگ قرمز به آن معنا است که احتمال بروز بیماری قلبی در فرد طی 10سال اینده 30 درصد بوده و هرسه ماه باید چک شود ، زرد خطر 10تا 19 درصدی را نشان می دهد و مراقبت هر 9ماه یکبار ، نارنجی مراقبت هر شش ماه و سبز نیز احتمال بروز بیماری های غیرواگیر را طی 10 سال آینده 10درصد عنوان می کند .
برودتی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند بصورت رایگان از آنان تست قند و کلسترول گرفته می شود .
وی افزود: درتلاش هستیم تا اخر سال 25 درصد جمعیت شهرها را در این طرح خطر سنجی مد نظر قرارد هیم و اکنون سه سرطان مهم سینه ،دهان رحم و روده بزرگ در کرج مد نظر قرار گرفته و هشت مرکز بهداشتی برای شروع برنامه انتخاب شده اند.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.