به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اتمام اراضی پایاب سد خداآفرین محصولات کشاورزی استان 1/5 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و این باعث رشد و شکوفایی اقتصادی و کشاورزی در استان خواهد شد.

وی افزود: اقدامات دولت در سال گذشته و امسال در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است و یکی از مهمترین پروژه‌های مهم استان در این زمینه اراضی پایاب سد خداآفرین است که با اعتبار 1 میلیارد دلار در حال انجام است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اراضی پایاب سد خدا آفرین با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و تاکنون 940 میلیارد تومان از این محل پرداخت شده است که امسال 740 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

خدابخش بیان کرد: در انتقال آب از اراضی پایاب بیش از هزار دستگاه ماشین آلات مختلف در حال کار کردن هستند که بیش از 20 هزار هکتار از این پروژه امسال انجام خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به تصویب مرز اصلاندوز به عنوان مرز ریلی در هیات دولت در هفته گذشته بیان کرد: این اقدام باعث تسهیل روند صادرات محصولات کشاورزی استان از مرز آذربایجان به کشور روسیه خواهد بود که از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب در عرصه محیط زیست استان تکمیل نیروگاه سبلان بود زیرا این نیروگاه گازی بوده و بخش عمده‌ای از انرژی این مجموعه طی فرآیند تولید برق تلف می‌شد که برای بهروه‌وری بیشتر و کاهش اتلاف انرژی این مجموعه 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کردیم و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته خرداد ماه سال آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل یادآور شد: تا مهر ماه امسال 3 سد بزرگ در استان آبگیری خواهد شد که شامل سد عمارت، سد احمد بیگلو و سد تازه کند است و استفاده از شبکه‌های پایاب سدها جزء اولویت‌های اصلی ما خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638647
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.