منصور رحمانیان روز جمعه در گفت و گو باخبرنگارایرنا افزود: همچنین تا حد امکان از تردد غیر ضروری خودداری کرده و توجه کافی به رخداد رعدوبرق و وزش باد شدید در فضای باز داشته باشند.
وی اضافه کرد: بر اساس نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی مستقر بر استان تا روز شنبه بر استان فعال است .
وی گفت : در این سامانه بارشی این مدت، رگبار باران (در بعضی ساعات شدید) و رعد و برق, گاهی وزش باد شدید (طوفان تندری)، پاره ای نقاط بارش تگرگ پیش بینی می شود.
رحمانیان یادآورشد که با توجه به پیش بینی رگبار شدید باران، آبگرفتگی شهری و معابر و نیز جاری شدن سیل در مسیل ها و رودخانه های فصلی و دائمی مورد انتظار است.
وی همچنین همچنین برای کشاورزان نیز توصیه کرد وافزود: تامین سوخت مناسب و تنظیم دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها و کارگاه های پرورش قارچ با توجه به تغییرات دما و رطوبت هوا صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد که مراقبت از دامداری ها و مرغداری ها در مقابل نوسانات دمایی و تعیین رژیم غذایی مناسب باتوجه به پیش بینی کاهش دما و تغییرات رطوبت هوا ، محافظت از سازه ها و تنظیم دریچه های تهویه سالن ها با توجه به پیش بینی وزش باد شدید مواردی که باید توجه شود.
به گفته رحمانیان ، عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مناطق کوهستانی و مراقبت از احشام به دلیل مخاطره سیل و رعدوبرق ، محافظت از سازه ها در برابر وزش باد شدید ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل و تنظیم دریچه کندوها باتوجه به پیش بینی کاهش دمای هوا و وزش باد شدید، پاکسازی زهکش های مزارع و باغات و جمع آوری بقایای گیاهان زراعی و باغی جهت تخریب کانون های آفات و بیماری ازموارد دیگری است کشاورزان باید دراین شرایط مد نظر قراردهند.
2098/1535 خبرنگار: مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.