خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط منافقین، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.
وی ضمن تبریک ایام شعبانیه و روز معلم به همه معلمان تلاشگر البرزی اظهار کرد: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند زیرا معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند.
وی بیان کرد: نقش معلمان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است که بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.
ساکی با اشاره به اینکه همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود خاطر نشان شد: جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافته‌اند و سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده‌اند.
وی یاد آورشد: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است ، معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی است که در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
ساکی اضافه کرد: هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است که شهید ثانی رحمت الله درباره هنر معلمی خداوند می فرماید:خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشته است.
وی گفت : استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل ، بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه ما بسیار مؤثر بوده است.
وی در ادامه به برخی از خصوصیات شهید مطهری از جمله تفکر و اندیشه های ارزشمند این استاد شهید اشاره کرد و افزود: منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی به اهمیت و اثرگذاری تفکرات و اندیشه های والای استاد مطهری پی برده بودند و به زعم خود، قصد داشتند با ترور این دانشمند بزرگ انقلاب، ضربه ای بر پیکر انقلاب اسلامی وارد کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از استاد مطهری به عنوان یکی از بزرگترین اساتید و معلمین انقلاب یاد کرد و ترویج و آموزش افکار و اندیشه های این معلم بزرگ به نسل نوجوان ،جوان و نسل های آینده ساز انقلاب اسلامی ایران را ضروری دانست.
ساکی با اشاره به اهمیتی که امام راحل (ره) به جایگاه و راه و اندیشه های شهید مطهری قائل بود یادآور شد: برای حفظ و استحکام نهال انقلاب که امروز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه به یک درخت تنومند تبدیل شده است، راه استاد مطهری ها باید ادامه یابد.
وی تاکید کرد: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برنامه های مختلف فرهنگی - تکریمی در استان البرز برگزار می شود.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.