آیت‌الله محمدمهدی میرباقری اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب ملت باید رئیس‌ جمهوری در مقیاس یک ابرقدرت باشد همان‌گونه که ممکن است خیلی از افراد مناسب ریاست جمهوری یکی از کشورهای بزرگ باشند ولی هیچ‌وقت آمریکا آن‌ها را در مقیاس ریاست جمهوری خودش نمی‌بیند.

آیت‌الله میرباقری افزود: در کشور ما هم همین‌طور است بسیاری از افراد ممکن است مسلمان باشند، متدین باشند و حتی روحیه انقلابی هم داشته باشند اما مناسب کشورهایی مثل مصر تازه انقلاب کرده هستند و ممکن است در آنجا سیاست‌های پیش برنده هم داشته باشند یا برای ترکیه بهترین گزینه باشند، ولی ظرفیت اداره اجرایی جمهوری اسلامی به‌عنوان ابرقدرتی که محور قدرت جهانی و منطقه‌ای اسلام است را نداشته باشند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی باید سکان‌دار اجرایی کشور باشد که بتواند چالش‌های موازنه‌ای اسلام و غرب را بفهمد و سیاست‌های داخلی را همراه باسیاست‌های منطقه‌ای و جهانی دنبال کند و به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری کند که به غلبه جهانی اسلام و تغییر موازنه جهانی منتهی شود لذا به نظر ما یکی از سؤال‌های مهم همین است که کسی که می‌خواهد در قامت ریاست جمهوری و سکان‌داری اجرایی کشور در یک دهه ظاهر شود آیا قبول دارد که ما یک ابرقدرت هستیم یا ایران را ضعیف می‌پندارد؟
کسی باید سکان‌دار اجرایی کشور باشد که بتواند چالش‌های موازنه‌ای اسلام و غرب را بفهمد و سیاست‌های داخلی را همراه باسیاست‌های منطقه‌ای و جهانی دنبال کند.

آیت‌الله میرباقری اضافه کرد: نقطه درگیری اصلی ما در این مرحله آن است که غرب از طریق فرهنگ و نظام مفاهیمی که آن را جهانی کرده و ساختارهایی که در جهان به وجود آورده و الگوهایی که در جهان شناسانده، می‌خواهد سنگرهای ما را فتح کند و لذا کسی باید سکان اجرایی کشور را به دست گیرد که این چالش را بشناسد و بخواهد انقلاب اسلامی را در این چالش پیش ببرد کسی که این چالش را نمی‌شناسد ظرفیت سکان‌داری اجرایی جمهوری اسلامی را ندارد.

وی گفت: خلاصه اینکه رئیس‌ جمهور اسلامی ایران باید در تراز جمهوری اسلامی باشد و مؤمن و باتقوا بودن گرچه شرط لازم است اما کافی نیست باید کسی در تراز انقلاب اسلامی باشد و شرایط جهانی و منطقه‌ای را بشناسد و تخصص کافی را برای سکان‌داری اجرایی داشته باشد ولی تخصص به‌تنهایی نیز کافی نیست چون اگر بخواهند یک رئیس‌جمهور برای هر کشور اسلامی هم انتخاب کنند باید این شرایط را داشته باشد و رئیس‌ جمهور ایران که سکان اجرایی انقلاب اسلامی در دست اوست و امید انقلابیون دنیا است باید در قد و قامت رئیس‌جمهوری انقلاب اسلامی آشکار شود.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهور در تراز انقلاب باید درک اش از انقلاب اسلامی درک صحیحی باشد و کسی که الان جمهوری اسلامی را ابرقدرت جهانی نمی‌داند و باور نمی‌کند که یک‌طرف موازنه جهانی است شخصیت مناسبی برای سکان‌داری اجرایی کشور نیست.

آیت‌الله میرباقری تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید کسی باشد که همگرا و هم‌جهت با رهبری بوده و ملتزم به اصول باشد. باید به دنبال برتری موازنه جهانی به نفع انقلاب اسلامی باشد و الا چانه‌زنی در چارچوب موازنه کنونی را هرکسی می‌تواند انجام دهد ما به‌هیچ‌وجه نباید اجازه دهیم کسانی که آرمان انقلاب اسلامی را قبول ندارند از مفاهیم موردقبول جامعه سوءاستفاده کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623359
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.