به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اسماعیل آجرلو عصر امروز در نشست خبری به مناسب هفته هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه هنری البرز دبیر ستاد هنری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است، اظهار داشت: در این هفته نمایشگاه کاریکاتور هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در استان افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان البرز با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این هفته، تقدیر از هنرمندان تئاتر است، ادامه داد: برگزاری شب خاطره با حضور فرهنگیان استان البرز و دانش‌آموزان، برنامه ادبیات با موضوع بررسی روند شعر نو بعد از انقلاب اسلامی و کارگاه تاریخ شفاهی با موضوع حفظ و نگهداری تاریخ استان البرز از دیگر برنامه‌های استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته نشست فیلم‌سازان فردا با  محوریت اکران و نقد آثار برتر سال 95 برگزار و هدایایی اهدا می‌شود، بیان کرد: در روز پنجشنبه فیلم ماجرای نیمروز به صورت ویژه برای اهالی هنر اکران می‌شود.

آجرلو با بیان اینکه در 27 فروردین ماه امسال اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی البرز با عنوان بهار هنر البرز  در باشگاه میلاد ساعت 18 برگزار می‌شود، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته دیدار خانواده شهدا و اجرای ویژه برنامه در شبکه استانی البرز است.

وی بیان کرد: در هفته هنر یک چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در البرز انتخاب و از وی در روز اختتامیه تقدیر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در امسال، گفت: یکی از معضلات فرهنگی در استان البرز نبود فرهنگ نظام توزیع محصولات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های ویژه و توزیع شبکه‌ای برای محصولات فرهنگی در البرز وجود ندارد، افزود: در سال جاری با محوریت حوزه هنری این نظام ایجاد می‌شود که شامل فضای فیزیکی، مجازی و توزیع محصولات هنری است.

آجرلو با اشاره به احیا جشنواره تئاتر تک در استان البرز در سال 95، تاکید کرد: در سال جاری سعی می‌شود جشنواره تئاتر تک به شکل کشوری با میزبانی البرز برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشنواره حقوق بشر آمریکایی در سال جاری به صورت ملی و بین‌المللی با دبیری حوزه هنری البرز برگزار می‌شود، ادامه داد: تدوین فرهنگ نامه شهدای البرز با محوریت 5 هزار زندگی نامه سرداران شهید از دیگر برنامه های حوزه هنری البرز است.

آجرلو با اشاره به اینکه در این اثر 100 جلد کتاب تهیه می‌شود، تاکید کرد: برای 15 سردار شهید سرشناس البرز، زندگی نامه داستانی تهیه می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سال جاری دفتر انیمیشن حوزه هنری البرز افتتاح می‌شود، افزود: در سال جاری از برنامه بلند مدت به نام حوزه هنری تا 1400 شامل مجموعه فعالیت های حوزه هنری تا سال 1400، رونمایی می‌شود.


رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای ما کمک به اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان است، بیان کرد: سعی می شود زمینه تولید محصولات هنری برای هنرمندان البرز ایجاد شود تا گردش مالی و حمایت شغلی ایجاد شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609047
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.