مسعود مهران نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح معنوی، دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دختر و پسر که به سن بلوغ رسیده‌اند، می توانند همراه با مدارک شناسایی و رضایت‌نامه کتبی از والدین با مراجعه به بسیج دانش‌آموزی ،سازمان دانش آموزی، مساجد نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز مراجعه و ثبت نام کنند.
وی تشکیل حلقه‌های معرفتی و بصیرتی با حضور دانش‌آموزان و مربیان، محافل انس با قرآن، ارائه الگوهای خودسازی و خودشناسی از دیدگاه بزرگان، مراسم دعا ، مناجات و مولودی ‌خوانی را از جمله برنامه‌های آئین معنوی اعتکاف دانش آموزی برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت اعتکاف در دین مبین اسلام خاطرنشان شد: نهادینه سازی ، ترویج فرهنگ اعتکاف و نزدیک شدن آنان به خداوند متعال، از اهداف برگزاری این آئین معنوی در بین دانش آموزان البرز است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی در ماه رجب و رمضان به همراه دعای عرفه از مهمترین برنامه های فرهنگی در مدارس در راستای خودسازی فردی و تقویت بنیه معنوی دانش آموزان را در مدارس این استان تشکیل می دهد.
مهاران نیا گفت : از اول ماه رجب ثبت نام از دانش آموزان در مساجد و مدارس برای شرکت در آئین معنوی اعتکاف در البرز آغاز شده است.
وی ادامه داد: یکی از مساجد کرج به اعتکاف متمرکز دانش آموزی اختصاص پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه این فریضه الهی فرصتی ارزنده برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است یاد آور شد: خودسازی درونی برای فرد معتکف بهترین و ارزشمندترین ثمره این فریضه حسنه است.
وی تاکید کرد: مجموعه عباداتی که در آئین معنوی اعتکاف گنجانده شده به ویژه انس با قرآن و مناجات، جهاد با نفس و برپایی نماز جماعت، اعتکاف را به یک عبادت ممتاز تبدیل کرده است .
آئین معنوی اعتکاف در روزهای ۱۳ تا ۱۵رجب در سراسر کشور برگزار می شود.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.