رئیس پلیس راه استان البرز ظهر امروز پنجشنبه اعلام کرد که براثر ریزش سنگ درجاده کرج -چالوس یک نفر کشته و 2مصدوم شدند که این موضوع نشان می دهد به دلیل بارش های سنگین در مسیرهای کوهستانی ضرورت تجدیدنظر در برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی مضاعف شده است.
سرهنگ رضا گودرزی به خبرنگار ایرنا گفت که ریزش سنگ بر روی یک دستگاه خودروی پراید رخ داده که علاوه بر کشته شدن یک هموطن باعث مصدومیت 3 نفر نیز شده است.
گودرزی گفت: 2 تن از مصدومان در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند لیکن مصدوم سوم به علت وخامت حال در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.
در صورتی که تغییر برنامه ریزی برای سفر و جابجایی مقصد سفر امکانپذیر نیست توصیه پلیس راه این است که در مسیرهای کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، حتی الامکان توقف نکنند.
نیمی ازجاده 160 کیلومتری کرج -چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر نیز درحوزه استان مازندران است.
جاده کرج - چالوس هم اکنون به دلیل بارش برف و باران بسیار لغزنده است و ضرورت دارد که مسافران نوروزی که این محور را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده اند، به این موضوع مهم دقت کافی داشته باشند.
برخورد دو دستگاه خودروی پژو و پراید درجاده کرج -چالوس که باعث مصدومیت 5 نفر شد نیز دیگر حادثه در این جاده بود. ‏‎داود رجبی معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر البرز به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه روز پنجشنبه در محدوده کیلومتر 55 درجاده کرج - چالوس رخ داد.
وی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی اجتناب کنند.
رجبی همچنین از مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه 112 هلال احمر تماس بگیرند.
هدف از هشدارهای پلیس سلامت بیشتر هموطنان در سفرهای نوروزی است تا خاطره ای شاد و ماندگار از این سفرها باقی بماند و جای خود را به حادثه ای تلخ ندهد که البته نخستین توصیه و هشدار پلیس اجتناب از سفر در مسیرهای کوهستانی نظیر جاده کرج - چالوس در این شرایط آب و هوایی است.
با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان البرز مبنی بر بارش برف و باران به ویژه در جاده کرج -چالوس و تداوم این شرایط، رانندگان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری دراین محور خودداری کنند.
سرهنگ رضا گودرزی به خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به احتمال سقوط سنگ و بهمن درجاده کرج -چالوس رانندگانی به ناچار باید از این مسیر عبور کنند، از توقف در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ وبهمن دارد، توقف نکنند.
وی گفت: اکنون به سبب بارش باران و برف راه های استان البرز لغزنده است لیکن تردد در آن ها جریان دارد.
وی ادامه داد: به رانندگان توصیه می شود زنجیرچرخ، لوازم ایمنی، پوشاک گرم، مواد غذایی کافی همراه داشته باشند، ضمن آنکه رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است.
رئیس پلیس راه البرز همچنین گفت که اکنون ترافیک در آزادراه تهران - کرج -قزوین سنگین و جاده کرج -چالوس نیمه سنگین است.
گودرزی افزود: این بار ترافیکی در خط شمالی آزادراه تهران - کرج ازمحدوده شهرک خاتم تا پل فردیس و درآزادراه کرج - قزوین ازمحدوده پل فردیس تا محدوده ترمینال شهید کلانتری سنگین است.
وی اضافه کرد: درخط جنوبی آزادراه کرج -قزوین ترافیک ازمحدوده ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس سنگین گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ترافیک درجاده کرج -چالوس درهردو مسیر شمالی و جنوبی نیمه سنگین است .
گودرزی افزود: درحال حاضر از محدوده سه راه دیزین به سمت کندوان بارش به صورت برف خفیف است که می طلبد را نندگان با تجهیزات کامل اقدام به سفر کنند.
وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز دارای یک هزار و450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان می باشد.
با توجه به اینکه بخش عمده ای از بار ترافیکی 14 استان شمالی و غربی کشور از استان البرز عبور می کند، راه های این استان همواره در ایام نوروز پرترافیک و پرحادثه است و توصیه ها نیز با هدف کاهش این بار و حوادث ارائه می شود.
استان البرز دارای یک هزار و 450کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که به علت قرار گرفتن در مسیر 14 استان، 18 درصد ترافیک جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.
جاده کرج - چالوس 160 کیلومتر مسافت دارد که نیمی از آن در استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.