به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در شورای مسکن استان البرز که صبح یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحویل مسکن مهر به متقاضیان در اسرع وقت، افزود: این امر طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری باید تا پایان دولت یازدهم محقق شود.
وی ادامه داد: کل پروژه های مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد است که از این تعداد یک میلیون و 935 واحد ساخته شده و 270 هزار واحد نیمه تمام داریم که 65 درصد با مشکلات حاد مواجه است.
اصغری مهرآبادی گفت: از یک میلیون و 535 هزار واحد اسکان پیدا کرده و باقی به دلیل نبود خدمات زیر بنایی امکان اسکان واحدهای مسیر نشده است.
وی عنوان کرد: در صفا دشت 15 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده که 3 هزار نفر در آن اسکان دارند ولی فرزندان آنها در روستاهای اطراف به مدرسه می روند.
وی افزود: مسئول تامین مدرسه، درمانگاه و مسجد و کلانتری وزارت راه و شهرسازی نیست ولی از محل منابع داخلی بیش از 500 مدرسه ایجاد شده ولی 2 هزار و 500 مدرسه نیاز است.
این مسئول اضافه کرد: حدود 850 مسجد در مسکن های مهر نیاز است که 480 مسجد را آغاز کردیم و برای تامین این نیازها باید یک عزم کلی و ملی وجود داشته باشد.
وی گفت: نزدیک به 200 هزار واحد مشکل فاضلاب دارد و باقی در موضوع خدمات رو بنایی دچار مشکل هستند در استان البرز نیازمند حمایت های جدی استانداری البرز است.
مهرآبادی افزود: 30 هزار واحد از مسکن های مهر استان البرز باید تکمیل شوند و تعداد واحدهای بدون متقاضی بسیار زیاد است بنابراین باید تمامی مسئولان در این رابطه با برنامه ریزی صحیح اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: اکنون بخشی از منابع مالی حل شده و باید دستگاه ها درصدد استفاده بهینه از این منابع باشند.
این مسئول افزود: ایمد است با اعتبارات جدید بخش بزرگی از موانع و مشکلات مسکن مهر رفع شود و روند امور ساخت و تکمیل واحدها با تسریع بیشتری دنبال شود.
مهرآبادی با اشاره به واگذاری های صورت گرفته به بهزیستی اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مصوب شد که واگذاری ها به تحت پوششان بهزیستی افزایش پیدا کند.
1535/6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.