به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز چهارشنبه در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و در آیین تجلیل از همیاران طبیعت و اصحاب رسانه که در سالن شهدای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد, افزود: در استان البرز 25 هزار همیار طبیعت مشغول فعالیت هستند که بیشترآنان را دانش اموزان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: اصحاب رسانه نیز در سال 95 عمده ترین برنامه ها و فعالیت های حوزه منابع طبیعی را برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی اطلاع رسانی کرده اند.
وی گفت: در سال 95 همه دستگاه ها اعم از رسانه ها, انجمن های مردمی و بخش اجرایی, مرتعداران و بخش های اموزشی در استان تشریک مساعی خوبی داستند تا ما به توفیقات خوبی در حفاظت اراضی ملی دست یابیم.
فرضی افزود :استفاده از همه ابزارها و فرهنگ سازی در خصوص برآورد اهداف منابع طبیعی از جمله برنامه هایی است که مستمر دنبال می شود.
وی بیان داشت: کاهش رفع تصرف های اراضی ملی در سال 95 نسبت به سال 94 نشان از این موفقیت است به طوریکه در سال گذشته 350 هکتار و در سال جاری 250 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد.
وی گفت: این امر نشان از آن دارد که تمام صنوف به عنوان همیار طبیعت حضور دارند چرا که مردم منابع طبیعی را از آن خود می دانند.
فرضی تصریح کرد: منابع طبیعی در امر آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی دارای رتبه اول در کشور شده است.
وی ضمن تشکر از همراهی فعالان این عرصه با منابع طبیعی ادامه داد: امیدوارم همه مردم و فعالان این عرصه در سال پیش رو فعالیت های این عرصه را هم چون گذشته دنبال و پیگیری کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه فرهنگ سازی را به سایر بخش ها و لایه های مختلف اجتماعی اشاعه دهیم و از این ظرفیت خوب استان در جهت حفاظت منابع طبیعی به شکل منطقی تر و جامع تری استفاده کنیم.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.