به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج،افزود: مقامات ترکیه، عربستان و رژیم صهیونستی در نشست هفته گذشته مونیخ مواضع مشترکی علیه جمهوری اسلامی و خط مقاومت اسلامی گرفتند که باید پاسخ آنها را داد.
امام جمعه کرج ادامه داد: 3 کشور یادشده با حمایت آمریکا علیه جمهوری اسلامی در نشست مونیخ رجزخوانی کردند و دلیل آن ها نیز جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و نابودی خط مقاومت است که مطمئن باشند به نتیجه ای نخواهند رسید.
وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه رژیم سعودی که ادعا کرده بود ایران مشکل منطقه است، بیان داشت: رژیم آل سعود هم اکنون در حال کشتن مردم بی دفاع یمن و حمایت از تروریسم تکفیری در عراق و سوریه است که در چند سال اخیر اقدام به کشتن مسلمانان این 2 کشور کرده است و آل سعود به جای اینکه علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ پردازی کند دست از کشتار مسلمانان و حمایت از تروریسم در منطقه بردارد.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند نشانه های افول رژیم صهیونیستی نمایان شده و ملت مسلمان ایران، فلسطین را پاره تن اسلام می داند.
وی افزود: ما هیچ وقت جنایات آمریکا علیه مردم ایران و رژیم آل سعود علیه مسلمانان را فراموش نمی کنیم.

**تربیت فرزندان وظیفه حساس والدین
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته تعلیم و تربیت اظهار داشت: نقش خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان بسیار حساس است و والدین باید توجه زیادی به تربیت فرزندان خود داشته باشند و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.
وی تاکید کرد: علم به تنهایی به درد هیچ انسانی نمی خورد و باید در کنار آن تربیت قرار گیرد.
حسینی همدانی ادامه داد: امروز باید تفکر انقلابی، تحصیل نفس، علم و استکبارستیزی در کنار هم به دانش آموزان آموزش داده شود تا آن ها تربیت الهی شوند تا آن ها دچار بلایای مختلف نشوند.
وی با تاکید بر اینکه متقین سعی می کنند از تمام فرصت ها برای یادگیری مسایل مورد نیاز خود در تمام زمینه ها استفاده کنند، گفت: بهترین مکان برای آموزش مسایل دینی، مساجد است که رسول خدا (ص) نیز مسجد را محل تعلیم و تربیت مسلمانان و به ویژه کودکان می دانستند.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مساجد باید برای نمازگزار با برنامه حرکت کند، افزود: امامان مساجد باید برای نمازگزاران برنامه داشته و پاسخگوی سوالات و نیازهای آنان باشند.

**ایمان عامل پیروزی مسلمانان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهان بینی مادی و الهی اظهار داشت: در جهان بینی مادی سلاح و قدرت نظامی عامل پیروزی است ولی در بینش الهی ایمان عامل پیروزی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: تجهیزات کم اگر در کنار آن ایمان راسخ باشد مومنین را به پیروزی می رساند که نمونه ی آن دوران دفاع مقدس است.

**حضرت زهرا (س) مدافع ولایت
امام جمعه کرج با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شخصیتی بصیر بود که از امام زمان خود به هنگام دفاع کرد و لحظه ای از آن غفلت نکرد، اظهار داشت: در دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) برخی به دنبال وارد کردن نظرات شخصی خود در دین بودند و موجب شدند دین و دنیای مردم از هم جدا شود ولی حضرت زهرا (س) در مقابل دنیای آن ها ایستاد و با تمام توان خود از حریم ولایت و امامت دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید.
وی در پایان سخنان خود از خدمات چندین ساله سردار علی استاد حسینی تقدیر کرد و بیان داشت: آقای استاد حسینی به عنوان فرمانده سپاه فردی انقلابی، ولایی و مومن بود که طی ماموریت چندین ساله خود خدمات و زحمات شایسته ای را در امور مختلف در استان انجام داد.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.