سید علی اکبر هاشمی‌راد روزیکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: برای هر نوع تحول اساسی و دگرگونی بنیادین در جامعه باید به فرهنگ بر مبنای صحیح دست ‌یافت؛ چراکه سبک زندگی آحاد جامعه مستقیماً از فرهنگ نشأت گرفته که تأثیری آشکار بر اقتصاد دارد.
وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، نیازمند شناخت و تبیین انگاره‌های فرهنگی متناسب با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.
هاشمی‌راد با اشاره به اینکه این نشست‌های تخصصی با همکاری گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز برگزار می‌شود، افزود:انگاره‌های فرهنگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با حضور صاحب‌نظران و محققان دانشگاهی مطرح ، بررسی و راهکارهای مقتضی برای دستیابی به اهداف مد نظر شناسایی و تبیین خواهد شد.
وی با اشاره به موضوعات این نشست‌ها تصریح کرد: فرهنگ سبک زندگی ،الگوی مصرف ،کارآفرینی، توسعه و اقتصاد مقاومتی وآسیب‌ها و موانع پیش‌روی اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این نشست‌ها است.
هاشمی‌راد، راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، در دوره تحریم و پسا تحریم،رابطه اقتصاد مقاومتی با وحدت، انسجام ملی و بررسی زمینه‌های دینی و تاریخی اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعات این نشست‌ها برشمرد.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند با شماره تلفن 34505151 – 026 تماس حاصل نمایند.
7411/ 6155خبرنگار:سیده فرنازمرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.