به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که ظهر شنبه برگزار شد افزود: در شرایط فعلی حدود 3 برابر مصرف کشور صدور موافقت اصولی صورت گرفته که با توجه به نیاز باید تجدید نظر در صدورها اعمال شده و شهرک های صنعتی نیز از این امر تبعیت کنند.
بنا مولایی گفت: با بازنگری بهتر و دقیق تر می توان استفاده بهینه از سرمایه های موجود را در دستور کار قرار داده چراکه یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی افزود: در دولت الکترونیک دیتاهای مربوط به وضعیت اقتصادی کشور موجود و در اختیار مسئولان قرار گرفته بنابراین باید مسئولان با استناد به مدارک موجود تحلیل اقتصادی و کارشناسی در این دیتاهای انجام داده و نتایج حاصله را در چنین جلساتی مورد بررسی و عارضه یابی قرار دهند.
رییس اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: اکنون نرخ سود تسهیلات به 27 درصد می رسد که با این روند در آینده نزدیک بانک ها صاحبان صنایع خواهند شد چراکه توان بازپرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان وجود ندارد.
وی گفت: طبق ماده 141 قانون اجازه کارشناسی مجدد و با توجه به سرمایه ثبتی داده شده ولی در این بخش یک خلا قانونی وجود دارد.
بنا مولایی افزود: تجدید ارزیابی دارایی ها بسیار راهکار ارزشمندی است ولی مشروط به اینکه مانده دفتری نیز ضریب متناسب با آن را داشته باشد بنابراین در این رابطه قانون نیاز به متمم دارد که وثایق بانک ها و مشکل دارایی همراه یکدیگر حل شود.
وی اضافه کرد: در شهرک های کشورهای مختلف محیط دارای نشاط است ولی در ایران و به تبع آن استان البرز چنین فضایی وجود ندارد از این رو نیاز است 3 درصد عوارض دریافتی از سوی شهرداری ها به این امر اختصاص پیدا کند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.