عباس دمیرچی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: افرادی که مایل به تشرف به عتبات عالیات در دوره تاریخی ذکر شده هستند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت نام عتبات به نشانی https://atabat.org.ir و یا دفاتر زیارتی استان اقدام به نام نویسی کنند.
وی ضمن توصیه به متقاضیان زیارت عتبات مقدس برای اعزام به دفاتر مجاز زیارتی حج و زیارت، اظهار داشت: بعضی افراد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز زیارتی (آزادبرها) به صورت غیرقانونی در عرصه فعالیت زیارتی عراق و گسترش آن اقداماتی انجام می دهند که بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.
دمیرچی افزود: اقدام این افراد تبعات منفی زیادی مانند نداشتن قرارداد امنیت، نبود بیمه درمان و حوادث برای زائران، ارایه ندادن خدمات مطلوب به زائران، رهاکردن زائران در مرزها یا داخل کشور عراق، نداشتن مدیر و روحانی کاروان آموزش دیده و توزیع غذاهای بی کیفیت و نامناسب به همراه داشته است.
وی از دیگر تبعات منفی این گونه اعزام ها را، نبود نیروی امنیتی همراه کاروان، نداشتن قرارداد با مراکز پزشکی، نبود قرارداد ارز همراه زائران، نداشتن ستاد عملیاتی درعراق برای پیگیری مشکلات احتمالی زایران، عدم اسکان در مهمانسرای مرزی و کاظمین و... دانست.
مدیرحج وزیارت استان البرز از دستگاه های نظامی، انتظامی و ادارات شهرستان های تابعه استان خواست تا ضمن اطلاع رسانی لازم به پرسنل خود در این خصوص، هماهنگی و همکاری لازم را با دفاتر زیارتی و سازمان حج و زیارت معمول دارند.

***اعزام 10 هزار و 20 زائر به عتبات عالیات
دمیرچی در ادامه با اشاره به اعزام های مرتب و بدون وقفه از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: در این مدت 10 هزارو20 نفر از مردم مشتاق به زیارت عتبات مقدسه به این اماکن به دو صورت زمینی و هوایی مشرف شده اند.
وی افزود: تاکنون برای این دوره تاریخ اعزام جدید، سهمیه 40 کاروان در بین دفاتر زیارتی توزیع شده که برای اعزام به صورت زمینی از 10 میلیون و 500 هزار ریال تا 13 میلیون ریال قیمت گذاری شده است.
مدیر حج و زیارت استان البرز بیان داشت: همچنین برای اعزام به صورت هوایی از17میلیون و 100 هزار ریال تا 18 میلیون و 500 هزار ریال تعیین قیمت شده است.
وی گفت: برای نام نویسی و اعزام زائران در ایام عید نوروز نیز سازمان حج و زیارت در دهه اول بهمن ماه سال جاری اطلاعیه صادر می کند.
متقاضیان می توانند برای اطلاع از شماره و آدرس دفاتر خدمات زیارت استان به سایت خبری alborz.haj.ir مراجعه کرده و یا با شماره های 4-273559171 تماس حاصل کنند.
در استان البرز 46 دفتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند که 39 شرکت در شهرستان کرج فعال هستند.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.