مدیر امور زراعت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۴۵ دستگاه کمباین در البرز کار برداشت گندم و جو را در استان انجام می دهند.

مدیر امور زراعت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۴۵ دستگاه کمباین در البرز کار برداشت گندم و جو را در استان انجام می دهند.

به گزارش جماران، علی حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۰ درصد کمباین های فعال در استان مهاجر از دیگر استان های کشور می باشند، افزود: در زمان اوج برداشت غلات، تعداد کمباین های فعال به ۷۰ دستگاه نیز می رسد.

وی بیان داشت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان تحت پوشش محصول استراتژیک گندم قرار گرفته که از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون محصول  یک هزارو۸۰۰  هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده است.

حیدری اظهار داشت:‌ تاکنون از یک هزارو۸۰۰ هکتار اراضی درو شده استان ، چهارهزارو ۵۰۰  تن گندم برداشت شده که سه هزار تن آن به صورت تضمینی توسط مراکز خرید فعال در استان و یک هزارو۵۰۰  تن آن به صورت توافقی توسط کارخانجات تولیدی و فرآوری خریداری شده است.

وی گفت: همچنین از  هفت هزارو۲۵۰  هکتار اراضی زیر پوشش محصول جو آبی، حدود ۵۰ درصد این اراضی که افزون برسه هزارو۱۰۰  هکتار می باشد، محصول برداشت شده است.

حیدری قیمت خرید تضمینی گندم را حدود پنج هزار تومان و توافقی را حدود هر کیلو ۳۰۰ تومان گرانتر عنوان کرد و افزود: محصول جو نیز که بیشتر توسط دامداران به صورت مستقیم و توافقی خریداری می شود که با قیمت  پنج هزارو ۸۰۰ تومان  برای هر کیلو به فروش رفته است.

وی یادآور شد که کار برداشت محصول در اراضی گندم تا ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.