مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز از کمبود انسولین در این استان خبر داد.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز  با بیان اینکه هر بیمار دیابتی در ماه به پنج انسولین قلمی نیاز دارد، گفت: حدود ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌کنند.

به گزارش جماران، امیر بقایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گلایه برخی از بیماران در خصوص کمبود انسولین قلمی در استان اظهار کرد: منکر کمبود انسولین قلمی در استان نیستیم، این امر به دلیل مشکلات ارزی و نشت احتمالی این دارو به علت توزیع نامناسب و همچنین تاخیر در حمل و نقل به موقع آنها به واسطه شیوع کرونا اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برای حل این دغدغه بیماران دیابتی استان، هفته گذشته ۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد انسولین قلمی وارد استان و در داروخانه‌های مناطق مختلف توزیع شده است.

این مسئول اضافه کرد: طبق آمار، حدود ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌کنند و پیش بینی شده با این توزیع بخشی از مشکل آنها مرتفع شده باشد.

بقایی توضیح داد: هر بیمار دیابتی به طور میانگین در ماه پنج انسولین قلمی استفاده می‌کند و با تامین حدود ۱۰۰ هزار انسولین قلمی به نظر می‌رسد تا ماه آینده با مشکل کمبود انسولین قلمی مواجه نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.