مدیرکل آموزش و پرورش البرز دریافت هزینه اضافه در مدارس غیر دولتی را ممنوع اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که مدارس غیر دولتی این استان نباید از دانش آموزان برای سال جدید تحصیلی هزینه اضافی دریافت کنند.

به گزارش جماران، سالار قاسمی با اشاره به اینکه شهریه مدارس سقف مشخصی دارد، اظهارداشت: مدیران مدارس غیردولتی که شهریه اضافی دریافت کنند،عزل شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

 مدارس و آموزشگاه هایی که تحت پوشش آموزش و پرورش البرزقراردارند با توجه به الگو وسقف تعیین شده شهریه دریافت می کنند که الگوی شهریه مدارس غیر دولتی نیزتوسط وزارت آموزش و پرورش برحسب موقعیت و خدمات آنها تعیین شده است.

قاسمی  نوساز بودن مدارس غیردولتی و تعداد دانش آموزان را درتعیین میزان شهریه مدارس موثردانست واضافه کرد: مدیران مدارس و آموزشگاه ها موظف هستند طبق شیوه نامه ثبت نام ارسال شده وبراساس رقم درج شده در پوستر، شهریه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برخی ازمدیران مدارس بر حسب برگزاری کلاس های فوق برنامه، سرویس مدارس، فرم، تغذیه و یا تشکیل دیگر کلاس های آموزشی مبالغی را اضافه برشهریه دریافت می کنند که دریافت این مبالغ تنها درصورت توافق با والدین صورت می گیرد.

قاسمی عنوان کرد: ملاک شهریه برای آموزش و پرورش همان الگویی است که ابلاغ شده است اگر نسبت به مبلغ تعیین شده در آن تخلفی صورت گیرد، برخورد می کنیم.

وی یادآورشد: والدین دانش آموزانی که درمدارس غیردولتی تدریس می کنند، اجباری برای پرداخت هزینه های برنامه های جانبی از جمله برگزاری کلاس های فوق برنامه ندارند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید بین ۱۵ تا ۳۰ درصدی درسه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم افزایش یافته است، عنوان کرد: درزمان ثبت نام دانش آموزان دراین مدارس، قراردادی دو نسخه‌ای که از سامانه وزارت دریافت شده است با اولیا منعقد می‌شود که دراین قرارداد فقط مبلغ شهریه ثابت ذکر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: درصورت تقاضای اولیا برای استفاده فرزندانشان از کلاس‌های فوق برنامه، هر مدرسه پس از آغاز سال تحصیلی با پیشنهاد انجمن اولیا تقاضای خود را درسامانه وزارت ثبت می‌کند و در صورت تأیید در سامانه، قراردادی مجزا که اختیاری است با اولیا منعقد می‌شود.

وی بیان داشت: شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از طریق سامانه به مدارس ابلاغ شده است.

قاسمی گفت: ۱۷ درصد دانش آموزان استان البرز درمدارس غیردولتی تحصیل می کنند که حدود ۸۰  هزار نفر می شود.

وی افزود: شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز فعال است و موارد لازم در خصوص مدارس غیردولتی در این شورا مورد پیگیری قرار می گیردو تیم های نظارتی استانی و منطقه ای نیز موضوع مهم شهریه مدارس غیر دولتی را رصد می کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود درسال تحصیلی جدید ۱۵ هزارنفر نیز به جمعیت دانش آموزی درمدارس غیردولتی البرز افزوده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.