رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج از اضافه شدن 22 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج خبر داد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج با اعلام خبر اضافه شدن 22 اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج، گفت: میانگین سن اتوبوس‌های  بخش خصوصی ۱۴ سال است.

به گزارش جماران، حسین استاد کاظمی در مراسم رونمایی از ۲۲ دستگاه اتوبوس شهری کرج که روز شنبه ۱۴ تیرماه برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد:  اضافه شدن این ۲۲ دستگاه اتوبوس نو افزایش کیفیت زندگی شهری و شاخص‌های زیست محیطی در این شهرستان را در پی دارد.

 وی با بیان اینکه شورای پنجم کرج توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی دارد، عنوان کرد: این آیین‌، رونمایی از سومین بخش از اتوبوس‌های جدید مدیریت شهری کرج است.

استاد کاظمی با اشاره به وجود کمبودهای فراوان کرج در حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرج اضافه نشده بود که این باعث شده تعداد زیادی از این اتوبوس‎ها فرسوده شوند.

این مسئول با اشاره به میانگین استاندارد سن اتوبوس‌ها گفت: میانگین سنی استاندارد هر اتوبوس ۱۰ سال است ولی اغلب  اتوبوس‌های بخشی خصوصی کرج بیش از ۱۴ سال سن دارند و فرسوده هستند.

در ادامه این همایش رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه  توسعه حمل و نقل عمومی نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: با افزایش و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  وعده دوره پنجم شورای شهر برای توسعه کمی این ناوگان محقق شد.

اکبر سلیم نژاد توضیح داد:  استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی درون شهری یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر کرج در راستای کاهش آلاینده‌ها و کمک به پاکیزگی آب و هوای این شهر است.

این مسئول  افزود: گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی برای سهولت رفت و آمد، پیشگیری از ترافیک و کاهش آلودگی هوا به ویژه در این کلانشهر مورد تاکید است.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: برای مهار آلودگی هوای کلانشهرها مشارکتی همگانی نیاز است تا بتوان به ریشه کنی و کنترل آن پرداخت و با برنامه ریزی و راهکارهای بلند مدت این وضعیت را بهبود بخشید.

سلیم نژاد بیان کرد: در این روزها که با همت شهرداری کرج شاهد توسعه قطار شهری این کلانشهر و بهره برداری قسمت اعظمی از دو خطوط آن هستیم در صورت استفاده از مترو شاهد حذف تعداد قابل توجهی خودروی تک سرنشین در حد فاصل بخش مرکزی شهر خواهیم بود.

سلیم نژاد با بیان اینکه پاکیزگی خودروها ضرورتی موثر بر گسترش حمل و نقل عمومی درون شهری است، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست دارم تا در حفظ و نگهداری خودروها نهایت سعی و تلاش خود را کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.