اعضای شورای شهر فردیس به اتفاق آراء محمد خسروزاده را از شهرداری برکنار و کیهان نریمانی را به عنوان سرپست شهرداری انتخاب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر کرج روز دوشنبه در نشست رسمی خود با اکثریت آرا محمدخسروزاده شهردار این شهر را برکنار کردند.

به گزارش جماران، سید حسن افتخاریان در این خصوص گفت:  پس از  تذکرهای مکرر، اعضای شورا با طرح ۳۰ سوال از شهردار این شهر خوستار پاسخگویی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس افزود: طرح سوال از شهردار فردیس از جمله در خصوص عدم برگزاری مناقصات فرهنگسراها و مراکز فرهنگی، به کارگیری نیرو در شهرداری بدون مجوز شورا،عدم پیگیری انتزاع کامل فردیس از کرج، عدم نظارت کافی به فضای سبز و نظافت عمومی شهر بوده است

وی توضیح داد: طبق قانون می بایست شهردار فردیس ظرف مدت ۱۰ روز  در صحن شورا حاضر شده و به سووالات اعضای این شورا پاسخ دهد.

افتخاریان گفت: با اینکه اعضای  شورای شهر در تاریخ ۹۹/۳/۲۷ سووالات خود را مطرح کردند اما پس از گذشت ۱۳ روز ، شهردار امروز به سووالات پاسخ داد که دیرهنگام است.

رییس شورای اسلامی شهر فردیس افزود: این درحالی است که در تاریخ ۹۹/۰۴/۷ دعوتنامه ای برای  حضور شهردار در صحن شورا ارسال شد اما نیامد.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم حضور شهردار در صحن علنی شورا ، هفت عضو شورای شهر فردیس به برکناری وی رای مثبت دادند.

افتخاریان با اشاره به ماده ۸۳ قانون در مورد وظایف شوراهای کشور گفت:  از آنجا که طبق قانون باید مراحل استیضاح شهردار به اطلاع مسوولان ذیربط برسد، شورای شهر فردیس از ۱۰ روز پیش نامه ای به فرمانداری فردیس ارسال و اعلام کرده است که شورا در صدد طرح سووال و استیضاح شهردار است.

همچنین کیهان نریمانی مدیر منطقه یک شهرداری فردیس  با ۹ رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری این شهر  انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.