رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز از مشارکت هنرمندان این استان در ساخت نیم ضریح حرم مطهر امام علی(ع) خبر داد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اعلام کرد که با مشارکت هنرمندان این استان نیم ضریح حرم مطهر حضرت علی (ع) در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف ساخته و تزیین می شود.

به گزارش جماران، سلیمان شکری در نخستین نشست ساخت نیم ضریح حضرت امیرالمومنین (ع) در صحن حضرت زهرا (س) که در ستاد بازسازی محمدشهر کرج برگزار شد، گفت: بسیاری از پروژه های بازسازی، توسعه و مرمت حرم های اهل بیت (ع) در کشورهای عراق و سوریه در کشور ما انجام می شود.

وی اظهار داشت: از جمله این پروژه ها می توان به ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حبیب بن مظاهر اشاره کرد که ساخت ضریح حبیب بن مظاهر توسط استان البرز انجام شد.

وی با بیان اینکه ضریح حضرت ابوالفضل (ع) نیز توسط متخصصین ایرانی در عراق ساخته شد، گفت: ضریح حبیب بن مظاهر یک یادگاری از مردم استان البرز در جوار حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی است ضمن اینکه این استان پروژه های خوبی را در شهرهای کوفه، کربلا و نجف اشرف اجرا  کرده است.

شکری ساخت ۶ در حرم مطهر آقا سیدمحمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان (عج) و فرزند ارشد امام هادی (ع) در نزدیکی سامرا را یکی دیگر از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز برشمرد و افزود: این درها با حمایت خیرین حرم ساز و مردم ساخته شده است.

وی ادامه داد:‌سال گذشته نیز ۲ پروژه برای البرز تعریف شد که یکی از آن ها ساخت نیم ضریح حرم امیرالمومنین (ع) در صحن و یادمان حضرت زهرا (س) و یکی دیگر نیز ساخت یکی از درهای حرم امامین عسگریین (ع) در سامرا است که ساخت نیم ضریح در محمدشهر و ساخت در حرم نیز در فردیس انجام می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه کارفرمای این پروژه ها ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور است، گفت: هزینه ساخت پروژه نیم ضریح ۴ میلیارد تومان برآورد شده که مجمع خیرین حرم ساز متقبل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.