روستای کندر واقع در جاده چالوس و ۶ کیلومتری شمال شرق شهرستان کرج می باشد  که دارای بیش از ۱۱۰ استخر با پتانسیل پرورش ماهیان زینتی است که تعداد تقریبی ۱۵۰ نفر از جوانان روستا  را بطور مستقیم به فعالیت مشغول کرده است.

اسماعیل صارمی روز پنجشنبه در بازدید از روستای کندر افزود: این روستای دارای ویژگیهای خاصی می باشد که منجر به مهاجرت معکوس از این روستای زیبا و دیدنی شده است که وجود استخرهای پرورش ماهیان زینتی از جمله این عوامل بازدارنده بشمار می رود.
وی اظهار داشت: استخرهای پرورش ماهیان زینتی این روستا ذخیره آب کشاورزی پتانسیل بالایی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دارد که می توان از آنها به صورت دومنظوره استفاده کرد.
از جمله این مزارع آبزی پروری، استخر پرورش ماهی زینتی آقای خلج با پرورش نژاد های اصیل ماهی کوی، بزرگترین استخر در محدوده روستا می باشد که با داشتن  ۱۲۰۰ متر مربع  مساحت به پرورش این گونه از ماهی پرداخته است.
ماهی کوی یکی از زیباترین ماهی های زینتی و آکواریومی آب شیرین در دنیا است که به راحتی مانند سایر حیوانات، دست آموز و اهلی می شود . این ماهی زیبا که در حقیقت از نژاد ماهی کپور می باشد، به دلیل تنوع رنگ زیاد و مقاومت بالا در شرایط محیطی در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد و در صورتیکه تحت مراقبت دقیقی قرار بگیرد، می تواند تا ۵۰ سال هم زندگی کند.
روستای کندر ضمن داشتن قابلیت های متفاوت برای تبدیل شدن به روستای گردشگری  مانند باغ لاله ها،  از توانمندی لازم برای توسعه یک شهرک ماهیان زینتی نیز برخوردار است، که در صورت تحقق موجب  اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۵۰ نفر و نیز دستیابی به درآمد  جایگزین در سال های سرمازدگی باغات برای اهالی این روستا می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.