فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای تخصیص اعتبار ویژه مرمت کاروانسرای «یِنگی امام»، گفت: مقرر شده است یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای اشتهارد که در اختیار فرمانداری این شهرستان است، بدین منظور تخصیص داده شود.

وی گفت: همچنین مقرر است با انعقاد تفاهم نامه‌ای اعتبار مورد نظر برای مرمت و بازسازی کاروانسرای ینگی امام در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه کاروانسرای ینگی امام در میان کاروانسراهای دوره صفویه شاخص است، گفت: ویژگی که این کاروانسرا را از دیگر کاروانسراهای ساخته شده در دوران صفوی متمایز می‌کند وسعت بالای بنا، نوع معماری به کار رفته، موقعیت قرار گیری بنا به لحاظ نزدیکی به دو کلان‌شهر کرج و تهران و همچنین ماندگاری اسکلت بنا نسبت به طول قدمت تاریخی آن است.

محمدی با اشاره به وجود یک تپه تاریخی در نزدیکی کاروانسرای ینگی امام، گفت: علاوه بر این قرارگیری یکی از بقاع متبرکه با بنای تاریخی در نزدیکی این کاروانسرا نیز از دیگر ویژگی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه امید است هرچه زودتر با تخصیص اعتبار ویژه مرمت کاروانسرای ینگی امام و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم اقدامات مربوطه را آغاز کنیم، افزود: در کنار آن تلاش برای جذب منابع ملی و استانی نیز دنبال خواهد شد تا بتوانیم بحث مرمت کاروانسرای ینگی امام را به طور کامل اجرایی کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با این توضیح که به دنبال مرمت کاروانسرای ینگی امام بحث استفاده از ظرفیت این بنای تاریخی در قالب یک کاربری مدنظر است تا در جذب هرچه بیشتر گردشگر برای منطقه تأثیرگذار باشد، گفت: این کاروانسرا می‌تواند یکی از بهترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری باشد و حتماً باید در برنامه‌های مهم و اصلی میراث فرهنگی البرز رسیدگی به کاروانسرای ینگی امام لحاظ شود.

محمدی با بیان اینکه جود بناهای تاریخی با ارزش از جمله فرصت‌های بی نظیر برای توسعه گردشگری استان است، گفت: باید هرچه زودتر این فرصت‌ها را به محصولات گردشگری تبدیل کنیم تا بتوانیم در بازار گردشگری کشور مجموعه‌ای از این جاذبه‌ها را ارائه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.