دکتر علیرضا جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش خرید مواد پروتئینی در ماه مبارک رمضان، هر ساله طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی به منظور نظارت و بازرسی از مراکز عرضه، بسته بندی و کشتارگاه ها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از این اکیپ ها یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار در اداره کل فعال شده اند، اظهار داشت:‌ همچنین ۷ اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار در شیفت صبح و ۴ اکیپ سیار نیز در شیفت بعدازظهر در شهرستان ها فعال هستند.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲۸ نفر از پرسنل دکتر و کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی شرکت دارند.
جمالی با بیان اینکه بازرسان این بخش بر فعالیت ۶ کشتارگاه طیور و ۲ کشتارگاه دام استان نیز نظارت دارند، گفت: دامپزشکان و کارشناسان فعال در این کشتارگاه ها از بخش خصوصی و بازرسان از بخش دولتی بر فعالیت این واحدها نظارت دارند.

اعمال مقررات بهداشتی در شرایط کرونا

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز یکی از اقدامات جدی این بخش را اعمال مقررات بهداشتی در شرایط همه گیری بیماری کرونا دانست و افزود: در این شرایط کشتارگاه ها با نظارت مسوولین فنی بخش خصوصی و بازرس های ثابت بخش دولتی کنترل می شوند.

وی این کنترل ها را در حوزه محافظت های شخصی دانست و اضافه کرد: این مقررات در مراکز عرضه نیز به لحاظ استفاده از دستکش، ماسک و محافظ صورت اعمال می شود و اگر به این مقررات عمل نکنند به تعزیرات معرفی و حتی پلمب می شوند.

جمالی یکی از دستورالعمل های جدی در مراکز عرضه کوچک را ممنوعیت قطعه بندی مرغ در این واحدها دانست و گفت: مرغ به صورت بشقابی و بسته بندی فقط در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ عرضه می شود.

وی با اشاره به افزایش فعالیت واحدهای بسته بندی مرغ در شهرستان ها، افزود: این واحدها در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر برای تامین نیاز فروشگاه های زنجیره ای فعالیت دارند تا ضمن تامین نیاز فروشگاه های زنجیره ای، کمبودی در بازار نداشته باشیم.

وی از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد عرضه غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز،مرغ، ماهی، میگو ، گوشت چرخ شده و غیره ) مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی البرز در ماه مبارک رمضان از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا چهارم خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.