فرشید علیزاده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این طرح با تلاش کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با توجه به اهمیت پایش سلامت جسمانی کارکنان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این طرح پایشی را ترویج فرهنگ ورزش عمومی، ارتقاء سلامت جسمی، شناسایی و کنترل بیماری های قابل پیشگیری وسنجش سلامت  کارکنان اداری عنوان کرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا درجامعه، خاطرنشان کرد: دراین طرح غربالگری کارکنان از نظر تب سنجی، تست قند و فشار خون نیز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان نکات آموزشی لازم را درزمینه خود مراقبتی ، سبک زندگی سالم ، نحوه خود آزمایی وعلائم ویروس کرونا به کارکنان اداری ارائه می دهند.

علیزاده تصریح کرد: اجرای این طرح نقش مهمی درکاهش هزینه های درمانی، افزایش تندرستی و شادابی درزندگی کارمندان و ارتقای سطح فرهنگ تندرستی در بین کارکنان دولت به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کارمندان ازافراد کم تحرک جامعه محسوب می شوند، اضافه کرد: کارمندان به مدت طولانی دریک وضعیت ثابت و خاص پشت میز کار خود قرار می گیرند که این مساله درایجاد نابهنجاری و بیماری جسمانی دربین آنها تاثیرگذاراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ارزیابی وضعیت جسمانی کارکنان اداری را ضروری دانست و گفت: لازم است کارکنان اداری به  توصیه ها و پیشنهاداتی که برای هر فرد در راستای ارتقای سطح سلامت جسمانی ارایه و تجویز می شود توجه کنند.

علیزاده تاکید کرد: به منظور حفظ سلامتی کارکنان اداری به صورت مستمر فضای اداری آموزش و پرورش البرز ضد عفونی می شود و مواد ضد عفونی دست و ماسک نیز دراختیار کارمندان به منظور پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا قرار می گیرد. 

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی دارد که ۵ هزار نفرآن در پست اداری فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.