دکتر مهرداد بابایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت با الکل متیلیک شدند که ۳۷ نفر آنان فوت کردند و مابقی تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود:  متأسفانه شیوع  ویروس کرونا و ترس و تشویش ذهنی ایجاد شده در مردم ، زمینه را برای افراد  فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است که در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه ها و کانال های مجازی اقبال بیشتری دارند.

وی ادامه داد: افراد سودجو به انحای مختلف و با اهداف پلید ، آسیب هایی سنگین تر و گاه جبران ناپذیرتر از بیماری کرونا به مردم وارد می کنند. این افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشاء صنعتی و سمی دارد ، آن را به ماده ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می رسانند که مصرف آن باعث کوری ، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.
همچنین استفاده از این ماده به منظور ضدعفونی دست و سطوح ، از طریق جذب پوستی و استنشاق می تواند افراد را در مخاطره قرار دهد.

دکتر بابایی گفت : راه های ورود ویروس کرونا  به بدن، مخاطات تنفسی ( بینی ، نای و سلولهای ریه ) دهان و چشم ها هستند و لذا مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده  در از بین بردن این  ویروس هیچ تأثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.