عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۷۰۰ سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دلیل اینکه اشتهارد خارج از محدوده ۱۲۰ کیلومتر تهران است، به اشتهارد وارد شده و سرمایه گذاری کرده بودند و از سال ۹۴ که این شعاع به صورت هوایی محاسبه شده بود، نتوانستند فعالیت قابل توجهی داشته باشند.
وی ادامه داد: به همین دلیل مکاتبات فراوانی با رییس جمهوری و اعضای دولت شد به طور مثال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر معین پیشین البرز، وزیر صمت به عنوان وزیر معین فعلی ، معاون رییس جمهوری و همچنین شخص رییس جمهوری  دعوت و این موضوع  مورد درخواست قرار گرفت.

استاندار البرز گفت: رفع شعاع ۱۲۰ کیلومتری در البرز انقلابی بزرگ در تولید و اشتغال این استان ایجاد می کند و قدردان توجه ویژه شخص رییس جمهوری، وزرای مربوطه برای تحقق این امر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهوری به البرز در مراسم بهره برداری از قطار برقی کرج - هشتگرد و در مسیر از ایشان درخواست کردیم که برای بهره برداری از پروژه هایی که قالب آنها در دولت تدبیر و امید گره گشایی و آغاز شده باز هم در این استان  حضور یابند و همچنین طی دستوری، لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای اشتهارد را نهایی کنند.
وی عنوان کرد: ۱۰ روز پس از این مراسم که به اتفاق ۲ استاندار دیگر در حضور رییس جمهوری  بودیم دوباره این درخواست مطرح شد و وزرای عضو ، معاون اول رییس جمهور ، وزاری اقتصادی با دستور رییس جمهوری مامور به پیگیری و به سرانجام رساندن این موضوع مهم شدند.

استاندار البرز با بیان اینکه  رییس دفتر رییس جمهوری نیز در این زمینه پیگیری های جدی داشته گفت: در سفری که وزیر کشور به البرز داشت این موضوع مطرح و ایشان  نیز این درخواست را به دولت اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد به عنوان شهرستان محروم در دولت مورد توجه قرار گرفته چراکه در ۳۱ استان کشور ۳۱ شهرستان به صورت پایلوت برای رفع محرومیت مصوب شدند، افزود: شهرستان اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خارج شد و مشمول معافیت های مالیاتی می شود.
 فرصت ایجاد بیش از ۳۰ هزار اشتغال در اشتهارد  فراهم شد
شهبازی ادامه داد: ۷۰۰ واحد مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد اگر با این تفاصیل به فعالیت خود ادامه دهند بیش از ۳۰ هزار اشتغال در این شهرک ایجاد خواهد شد.
وی گفت: به طور قطع سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که به دنبال فضایی مناسب برای سرمایه گذاری هستند اکنون اشتهارد را انتخاب خواهند کرد چراکه ۳ شهرک صنعتی بزرگ در اشتهارد داریم که دو تا از آنها ظرفیت توسعه دارند از این رو مسوولان مربوطه در استان موظف خواهند بود که توسعه این شهرک ها را در دستور کار قرار دهند.

اتصال اشتهارد به تهران 

استاندار البرز افزود: کمربندی چرمشهر آبیک نیز می تواند در حوزه جنوبی بار ترافیک تهران، قم و البرز را کاهش دهد و این راه از حوالی اشتهارد می گذرد و جزء راهبردهای آینده البرز است که اشتهارد را به صورت آزادراهی به کلونی جمعیت تهران متصل کنیم از این رو این برنامه را به دولت ارایه می دهیم که در حمل و نقل بار سرعت بیشتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: شبکه برق اشتهارد که از مهمترین نیازهای حوزه تولید است، مورد پیگیری و اقدام قرار گرفته و در بحث آب که در سال جاری امید است بتوانیم سهمیه ای برای تولید کنندگان بگیریم.
شهبازی با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم اشتهارد را جزء مناطق محروم اعلام کنیم تا از امکانات ویژه ای برای توسعه برخوردار شود، گفت: بر این اساس سرمایه گذاری در این منطقه از معافیت مالیاتی برخوردار است و همچنین با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر، مالیات های عملکردی سرمایه گذاران به صفر می رسد.
استاندار البرز تاکید کرد : اکنون شهرستان اشتهارد بهشتی برای سرمایه گذاری است و از تمام سرمایه گذاران و کارآفرینان  دعوت می شود برای سرمایه گذاری به البرز مراجعه کنند.

همراهی های ویژه با سرمایه گذاران در اشتهارد صورت می گیرد

استاندار البرز درادامه با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری دراین استان گفت: روند اعطای مجوزها و تخصیص زمین را کوتاه تر می کنیم و تمام دستگاه ها و افرادی که در دادن مجوزها مسوولیت دارند، به صورت ویژه ای همراهی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان اشتهارد به اقدامات و پیگیری های نماینده عالی دولت در استان امید بسته بودند، گفت:  بسیاری معتقد بودند که رفع شعاع ۱۲۰کیلومتری دراشتهارد  شدنی نیست و مخالفان زیادی داشت ولی رییس جمهوری با سنجیدن تمام موضوعات، دستور دادند که این کار به طور حتم اجرایی شود.
شهبازی با اشاره به اینکه در دی ماه سال گذشته برای اولین بار نامه ای با پنج امضا تقدیم رییس جمهور شد و هم افزایی خوبی در استان به صورت ملی ایجاد شد، افزود: با دعای خیر مردم و پشتیبانی های دولت این امر محقق شد و امید است طی یک مراسم رسمی بعد از پایان بیماری کرونا بتوانیم این جشن را در اشتهارد داشته باشیم.

دراستان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال هستند .

حدود ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد فعالیت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.