سالار قاسمی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این پویش با هدف حفظ سلامتی و کاهش شیوع ویروس کرونا فعال شد تا به مردم یادآوری کنند که امسال روز طبیعت با درخانه ماندن به سلامت جامعه کمک کنند.

 وی با بیان اینکه طبیعت درهرفصلی زیبا ست و ما باید شکرگزار این نعمت خداوندباشیم،خاطرنشان کرد:همه طبیعت را دوست دارند اما امسال برای شکست ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال درروز طبیعت درخانه می مانند.

وی تصریح کرد: دراین پویش دانش آموزان ازمردم خواستند روز طبیعت درخانه بمانند تا با حفظ سلامتی خود و دیگران و بعد از رفع همگیری ویروس کرونا با آسودگی خاطرازمناظر زیبای طبیعت در همه فصل های سال ۹۹ لذت ببرند.

وی اضافه کرد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت انتظاردارند تا رفع خطر شیوع ویروس کرونا ازهر گونه طبیعت گردی ، گردش و تفریح درعرصه‌های جنگلی و مرتعی خودداری کنند تا درکاهش دغدغه جهادگران و مدافعان عرصه سلامت به سهم ملی خود جامه ی عمل بپوشانند.

قاسمی ادامه داد: روز طبیعت درفرهنگ کهن ایران جایگاه ویژه ای نزد خانواده ها دارد اما امسال برای حفظ سلامتی فردی و اجتماعی ناچار به درخانه ماندن هستیم لذا این روز را درخانه سپری کنیم تا سالم بمانیم.

وی ازخانه نشینی درروز طبیعت بهعنوان یک فرصت یاد کرد و یادآورشد: با عمل کردن به چند نکته ساده و مهم از جمله خواندن کتاب‌های مورد علاقه، دیدن آلبوم عکس و یا فیلم ها، ورزش کردن ، نوشتن مطلب ، کمک به اعضای خانواده و استتراحت کردن و برقراری ارتباط در فضای مجازی با اقوام و آشنایان و چیدن سفره روز طبیعت درخانه این روز را به شادی بگذرانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: دانش آموزان دراین پویش از مردم خواسته اند هشدارها را جدی بگیرند و با ماندن در خانه به مهار بیماری کرونا کمک کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.