علیرضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  اخد مالیات از تولیدکنندگان زمانی منصفانه خواهد بود که این قشر از جامعه را مورد حمایت‌های گسترده قرار دهیم که در این خصوص مجلس آینده باید با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی به ویژه در زمینه حمایت از بخش خصوصی حوزه صنایع و معادن  گام های اساسی بردارد.

وی ادامه داد: همچنین مجلس یازدهم نباید از ظرفیت نخبگان علمی و صنعتی در پیشبرد و تحقق اهداف شعار سال یعنی جهش تولید غافل باشد.

عسگری گفت: در راستای توجه ویژه‌ی رهبر انقلاب اسلامی به مباحث اقتصادی در کشور که در طی سال‌های اخیر هر یک از سال‌ها را با یکی از عناوین و موضوعات مهم ناظر به مساله‌ اول کشور یعنی اقتصاد نامگذاری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد آن چیزی که می‌تواند منجر به بهبود مجموعه‌ی شاخص‌های اقتصادی در حوزه‌های کلان اقتصادی کشور شود، موضوعی تحت عنوان تولید هست و اگر این ظرفیت در اقتصاد کشور با توجه به امکانات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری چه در بخش‌های دولتی و چه در بخش‌های خصوصی به‌کار گرفته شود،  آثار و پیامدهایی مثبتی را می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌همراه داشته باشد.

عسگری اظهار داشت: مجلس می تواند در صورت وجود خلا قانونی با وضع قوانین جدید مانند ممنوعیت واردات در زمینه کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد و علاوه بر این با نظارت بر حسن اجرای مصوبات به تحقق شعار سال کمک کند.

 رهبر معظم انقلاب  شعار سال ۹۹ را « جهش تولید» تعیین فرمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.