دکتریونس جاوید نسب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: یکی از آیین های نوروزی ، دید و بازدید یا عید دیدنی است که امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور این مهم نباید به صورت حضوری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت به معنای ضمانت و تعهد است ، خاطرنشان کرد: یکی از مسوولیت های اجتماعی ما دراین روزها که مدافعان سلامت در کشور با بیماری کرونا مبارزه می کنند این است که در خانه بمانیم تا بیماری کرونا گسترش نیابد.

جاویدنسب بیان داشت: هر گاه انسان متعهد به انجام کاری می‌شود در حقیقت مسوولیت انجام آن کار را پذیرفته است لذا یکی از کارهایی که ما در این شرایط حساس باید به آن پایبند باشیم این است که به دید و بازدید نوروزی نرویم تا سالم بمانیم.

وی با بیان اینکه هرفردی ازمنظر مختلف تکالیفی بردوش خود دارد، یادآورشد: امروز نیز سهم هرشهروند در مهارکردن بیماری کرونا درخانه ماندن و پرهیز از آیین های نوروزی به صورت حضوری است .

جاوید نسب تصریح کرد: همانگونه که انسان در ارتباط با سطوح مختلف از جمله ارتباط با خالق خویش، ارتباطات اجتماعی و ارتباط  زیست محیطی مسوولیت متفاوتی بر عهده دارد ، ضرورت دارد در شرایط حساس بیماری کرونا که جامعه را فراگرفته احساس مسوولیت کند.

این روانشناس عنوان کرد: رسم است که نوروز به دیدن بزرگان فامیل، طایفه و شخصیت های علمی و اجتماعی برویم اما مسال باید تابع نظریه کارشناسان حوزه سلامت جامعه باشیم تا بیمارنشویم و یا انتقال دهنده ویروس کرونا به دیگران نباشیم.

تاکنون بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ نفر براثر علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده و حدود ۲۰۲ نفر جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.