سرهنگ محمد اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس تصمیمات انجام شده برای اعطای بسته های معیشی که باهدف حمایت از کسب و کار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا است به هیج وجه نیاز به ثبت نام نیست.
وی اضافه کرد : برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام نویسی طرح بسته حمایتی دولت اقدام به کلاهبرداری نموده که توصیه می شود کاربران هوشیار بوده و در دام کاهبرداری مجرمان سایبری قرار نگیرند.
رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: شناسایی افراد آسیب پذیر برای دریافت بسته های حمایتی و معیشتی دولت از کسب کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا به صورت رسمی از رسانه ملی و خبرگزاری رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.
کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند.که در نهایت منجر به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی کاربران میشود.(فیشینگ)
برخی کاربران در زمان ثبت نام به آدرس سایت معتبر مورد نظر توجه نکرده و از طریق موتورهای جستجو گر یا لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.
وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.
اقبالی گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.
کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی.به ویژه لینگهای جعلی.ودریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ و یا سایت پلیس فتا گزارش نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.