علی درویش پور روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان البرز افزود: بر این اساس ساعات اداری بانکها و دستگاههای اجرایی البرز از ساعت  ۹ لغایت ۱۲  تعیین شده است.
وی ادامه داد: همچنین کمیته مقابله با کرونا ویروس درتمام دستگاه ها تشکیل می شود.
درویش پور تاکید کرد:  تمهیدات لازم برای مرخصی زنان باردار و پرسنل دارای مشکلات ریوی پیش بینی شود و تعداد پرسنل به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تجمع ها از قبیل همایش ها و کنگره ها لغو شود.
معاون استاندار البرز افزود: روزانه باید کل فضاهای عمومی شهری از قبیل مبلمان شهری ضدعفونی شده و پادگان ها، مراکز نگهداری سالمندان نیز روزانه ضدعفونی شود.
وی ادامه داد: زندان ها روزانه ضدعفونی شده و متولیان از جمله سازمان زندان های استان البرز موافقت با مرخصی زندانیان کم خطر را پس از غربالگری در نشستی در دستور کار قرار دهند.
درویش پور افزود: فقط موارد مشکوک به کرونا تست شده و مراکز آموزشی و دانشگاهها تعطیل باشد و درمورد تعطیلی مدارس ستاد مرکزی تصمیم می گیرد.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا البرز از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی و صدا و سیمای این استان است.
معاون استاندار البرز گفت: تعطیلی قلیان سراها و آرایشگاه های زنانه و کاهش تردد در سطح  شهرها از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه به شمار می رود.
وی یاد آورشد: تعطیلی نماز جمعه در شهرهای البرز و برگزاری نشست با امور مساجد استان برای ضدعفونی مساجد از دیگر تمهیدات است.
وی ادامه داد: اکنون ۲۰ ایستگاه سیار خدمات در زمینه پیشگیری از کرونا در استان البرز فعال شده است.
درویش پور افزود: ارسال پیامک های آموزشی رایگان  هماهنگ شده است.

طبق گزارش های رسمی تاکنون ۱۲۰ مورد مشکوک و ۱۲ مورد مثبت کرونا ویروس در استان البرز ثبت شده و ۲ نفر براثر این بیماری جان باخته اند.

۶ مرگ مشکوک نیز در دست بررسی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.