عزیز اله شهبازی روز پنجشنبه درنشستی با مدیران البرز با ابراز نگرانی از وضعیت رودخانه فصلی دلمبر  افزود: با بازدیدهای مکرر و بسیج دستگاه های مربوطه و بویژه شهرداری، شرایطی فراهم شده تا امسال به رغم بارش های شدید، رودخانه های دلمبر و کردان عامل بروز خسارت نشدند.

وی ادامه داد: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و  باید نقاط خطر پذیر استان بویژه در بارندگی ها احصا شود تا باید اقدامات لازم از بروز مخاطرات و خسارات جدی جلوگیری شود.
شهبازی گفت: از سال گذشته این اقدام صورت گرفت و به صورت میدانی و مکرر از نقاط آسیب پذیر استان بازدید کردیم و با بسیج دستگاه های مربوطه موفق شدیم که شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که به رغم شدت بارش ها، شاهد خسارات جانی و مالی نباشیم.
استاندار البرز افزود: از ابتدای سال رودخانه های فصلی استان به ویژه دلمبر و کردان رصد شدند و با اقداماتی از جمله آبخیزداری و لای روبی نسبت به مهار طغیان های احتمالی برنامه ریزی شد.
وی افزود: از دستگاه های مربوطه و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انتظار می رود که نقاط خطر پذیر استان را شناسایی کرده و پیش از وقوع بحران، تمهیدات لازم را داشته باشند.

همچنین استاندار البرز از پزشکان، پرستاران و به طور کلی پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان های البرز به عنوان مدافعان سلامت جامعه اکنون در سنگرهای خود جانانه و ایثارگرانه به مبارزه علیه کرونا ویروس پرداخته اند قدردانی کرد.

طی چند روز اخیر استان البرز درشهرستان های مختلف خود با بارش شدید باران و برف مواجه بوده است.

براساس آخرین گزارش ها میزان بارش برف در شمالی ترین شهرستان استان البرز (طالقان ) به نیم متر می رسد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.