آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فضا سازی دشمنان که ایرانی ها پای صندوق های رای نمی روند، عنوان کرد: این بار نیز مانند همیشه ملت ایران پیروز میدان و برنده اصلی رقابت های انتخابی هستند، مردم امروز دشمنان را مایوس کردند و در فردای انتخابات نیز با یکدیگر برادری و برابری دارند.

وی اضافه کرد: ۴۰ سال است که آمریکا از ایران سیلی و شکست خورده است و امروز نیز از این حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای دق خواهد کرد.

حسینی همدانی با اشاره به تحریم پنج عضو شورای نگهبان اظهار داشت: تجربه نشان داده هر بار قسمتی از نظام کار خود را به درستی انجام می دهد، دشمن آن قسمت را تحریم می کند، که این نشان دهنده مسیر درست آن دستگاه است.

حسینی همدانی ضمن اهمیت بر صیانت از آرای مردم گفت: مسوولان دقت های لازم را داشته باشند تا حقوق مردم از بین نرود، تمام مسوولان از آرا صیانت و آنها را به عنوان امانت بدانند، در شمارش آرا دقت نظر داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تقاضا از مردم برای حضور هر چه سریعتر در پای صندوق های رای خاطرنشان کرد: مردم به سرعت رای بدهند آن را به ساعات پایانی موکول نکنند، ساعات پایانی آفت است، اگر می خواهید جریانی که تمایل دارید غلبه داشته باشد زودتر و با دقت رای بدهید. 

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، بر همه واجب است که در این انتخابات حاضر باشند، رای سفید ندهید، رای را خراب نکنید، اگر شناخت ندارید از کسانی که اعتماد دارید بپرسید، مردم ما تجربیات خوبی کسب کرده و ثمره انتخاب هایشان را نیز دیدند.

حسینی همدانی گفت: شاخص ها را رهبری اعلام کردند به صورت کامل مشهود است که چگونه باید عمل کرد، به کسانی که نباید رای داد را جدا کرده و از تعداد معدود از کسانی که رای بدهند را انتخاب و بر اساس شاخص ها عمل کنید.

حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم است

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: آن چیزی که مهم است حضور حداکثری مردم است، دشمنان چند روزی است که رجز خوانی می کنند که مردم برای رای دادن پای صندوق ها نمی روند، اما امروز بار دیگر ملت ایران با شرکت حداکثری خود در انتخابات توطئه های دشمنان و استکبار را خنثی می کنند. 

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ماه رجب  و میلاد امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: سیره علمی حضرت بهترین الگو برای تولید علم و ادامه نهضت علمی در بین مردم به خصوص نسل جوان به عنوان هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، روش های بسیاری را به کار گرفتند تا این نهضت را گسترش بدهند.

حسینی همدانی افزود: امام برای توسعه معارف اهل بیت به تعبیر رهبری تشکل سازی کرده و با این هدف که دین را توسعه بدهند تشکل ها را پایه ریزی کردند، کاری که امروز بر زمین مانده و لازم است که اجرایی شود.

وی با اشاره به هشتم اسفند روز تربیت اسلامی گفت: اگر در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم باید نیروی انسانی هم طراز اسلام تربیت گنیم، گرو ه هایی با کارکردهای مشخص تعیین و توانمند شوند که داشتن تشکل برای این منظور لازم است.

ملت ایران مذاکره با آمریکا را نمی پذیرند

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبری انقلاب بارها عنوان کردند که ایران هیچ گونه تمایلی به مذاکره با کشوری مانند آمریکا را ندارد، اظهار داشت: سوال این است که چرا مسوول دستگاه سیاست خارجی کشورمان با دشمنی که از زمان های دور تاکنون با کشور ما دشمنی داشته و قاتل سردار شهید سلیمانی است دیداری پنهانی داشته باشد این مساله قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: عنوان می کنند که این رابطه غیر رسمی است، وقتی مسوولیتی ندارید با هر کسی که تمایل داشتید دیدار کنید، اما در زمان مسوولیت تان عزت مردم ایران را از بین نبرید.

از زندگی اهل بیت دوریم

حسینی همدانی با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) انقلاب بزرگی در جهت نشر تاریخ اسلام ایجاد کردند افزود: این حضرت افراد زیادی را تربیت که با تاسی از آن امام مردم و به خصوص نسل جون را تقویت و پرورش دادند.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن شهادت امام هادی(ع) اشاره و گفت: این حضرت در مقابل شیوه زندکی ظالمانه و اشرافی حکام وقت، زندگی سالم، با معنویت و اخلاق داشت و توانست با ساده زیستی خود قلوب مردم را جذب کند، سیره و رفتاری که امروز باید بیش از همیشه به خصوص در رفتار مسوولان نظام به گار گرفته شود.

وی ادامه داد: ساده زیستی، قناعت، معنویت و مردم داری از ارزش های الهی است که انقلاب ما نیز به این ارزش ها توجه دارد، دشمنان در تلاش هستند تا فکر و عقیده جوانان ما را به کار گیرند، باید در این رابطه برنامه داشته باشیم چرا که در غیر اینصورت خسارت ما قطعی است.

وی با بیان اینکه از زندگی اهل بیت دور هستیم گفت: در تمام ابعاد زندگی مان در مسایل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در تربیت فرزندانمان باید سیره و راه اهل بیت را به کار گیریم.

حسینی همدانی با بیان اینکه اتقلاب اسلامی تاثیر گفتمان نهضت حسینی است عنوان کرد: تبیین ارزش های دینی مبتنی بر معرفت افزایی جوانان باید در برنامه ها باشد، این همان مساله ای است که امام هادی(ع) در طول دوران امامت شان به آن توجه داشتند، با وجود اختناق در دستگاه حاکمه کار معرفت افزایی را اعمال و ماندگار کردند.

قربانی کردن موجب خیر و برکت می شود

خطیب جمعه کرج در ادامه به مزایای قربانی کردن اشاره و گفت: اینکه برخی در فضای مجازی عنوان می کنند که این کار رعایت نکردن حقوق حیوانات بوده و خشونت طلبی است، چون جهان بینی ناقصی دارند، این در حالی است که خداوند یکی از نشانه های الهی و موجب خیر و برکت را قربانی کردن می داند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.