البرزیان بار دیگر به میدان آمدند، بعد از حماسه حضور در مراسم تشییع و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی ، امروز نیز به خیابان ها آمدند تا شکوه دیگری از عظمت ایرانی باصلابت را به نمایش بگذارند و نشان دهند  که پای عهد و پیمانشان هستند و هیچ چیز و هیچ کسی نمی تواند سبب دوری آنها از ارزش هایشان شود.

در میان مردمان این سرزمین عزیز ایران سرافراز ، عاشقانی در دل استانی به نام ایران کوچک میدانداری می کنند که با وجود تمام مشکلاتشان، امروز آمدند تا ثابت کنند همچنان بر سر حفظ آرمانهای خود پایبند و مصمم هستند.

در البرز سرافراز که سرزمین رنگارنگی از تنوع حضور اقوام است، همه به چشم خود دیدند که کرد، لر، عرب، فارس، بلوچ، ترک و همگی و همگی حاضری زدند؛ آمدند که نام ایران و ایرانی را همچنان یادآوری کنند و به آنانی که دنبال تفرقه و تخریب وحدت اقوام هستند ، نشان دهند که دقیقا قومیت هایشان عامل اتحاد است.

در میان این خیل مشتاقان به انقلاب هستند نوجوانان و کودکانی که سرما مانع شان نشده و با عشق به انقلاب به خیابان ها آمدند، گویی نظام و ارزش ها را از دل و جان درک کرده اند، خود را با لباس های گرم پوشاندند اما دست هایشان از شدت سرما به سرخی رفته است.

آمده ام چون مکلفم

علی نوجوان ۱۳ ساله با در دست داشتن عکسی از سردار شهید سلیمانی در دست، در حالی که به عکس اشاره می کند می گوید: هنوز رفتنش را باور ندارم و من و هم نسلی هایم اجازه نمی دهیم که خونش پایمان شود.

می گوید: اشک های آقایم را هنگام تشییع سردار دیدم و هیچگاه از جلوی ذهنم پاک نمی شود، مکلفم تا زمانی که تقاص این اشک ها را بگیریم آرام نخواهیم شد.

دخترک کوچکی که دستانش را در دست مادر قرار داده با همان لحن بچگی اش درسش را از انقلاب خوب فرا گرفته و می گوید: من انقلابی هستم، من سلیمانی هستم ، من رهبرم را دوست دارم و می خواهم که همیشه بخندد.

در چشمان زهرای کوچک چنان عشقی دیده می شود که ای کاش آنان که دم از جدایی مردم از نظام می دهند، این عشق را با چشمانشان می دیدند.

مادر زهرا می گوید: هر کاری کردم که بیدار نشود و در این سرما به خیابان نیاید نشد، گفت من را هم ببرید می خواهم پابه پای شما باشم.

نسلی که انقلاب را به خوبی حس نکرده امروز هم نوا با مادران و پدرانشان به میدان آمدند تا ثابت کنند که ما سلیمانی های زنده هستیم که دشمنان باید از ما بترسند.

می آییم چون موظفیم

مریم زنی 42 ساله که کودک خردسالش را در کالسکه اش به همراه دارد گفت: ما هستیم، پای نظام، ولایت، کشور و آقایمان و آمده ایم چون وظیفه داریم تا دشمنی که هر روز یک  خیال برای ما می بافد امروز به چشم خود ببیند که مردم با وجود مشکلات پای میدان هستند و خواب را از چشمان خناسان بار دیگر خواهند ربود.

همسر مریم، علیرضا مردی که سالها است در هسته مرکزی شهر کاسبی می کند، با وجود اینکه از بدی رونق بازار ناراحت است اما این را دلیلی نمی داند که از اهداف  و آرمان هایش دست بشورد و پای خود را کنار بکشد.

معتقد است که مشکلات بوده و  هست اما برطرف کردن این مسایل وحدت می خواهد و عزم راستین، باید همه در میدان باشیم هم نوا و هم صدا تا از این میدان سخت نیز پیروز خارج شویم.

محدثه نوجوان 15 ساله که خیلی نیست به همراه خانواده اش به البرز مهاجرت کردند نیز عنوان می کند: چادری نیستم  اما به ارزش هایی مانند حجاب پایبندم، به کشور و نظامم عشق می ورزم و تا جایی که می توانم آنقدر درست می خوانم که بتوانم قدم کوچکی برای کشورم بردارم.

پدرش نیز از عشق سخن می گوید از اینکه سال ها در میدان جنگ بوده و بعد از سال ها این دختر را خداوند به آنها هدیه کرده، عشق را بالاترین مزیت اش می داند که توانسته در دل دخترش نیز به خوبی بکارد، می گوید به محدثه یاد دادم که عاشق باشد عاشق مردم، کشور و رهبرش، یاد دادم که از فریادهای خالی کوردلان نترسد پای ایمانش بماند همچنان که ما ماندیم و خواهیم ماند.

آرمان شهید سلیمانی امنیت و آرامش مردم و اعتلای اسلام بود

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با ایرنا گفت: آرمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امنیت، آرامش و اعتلای اسلام و پاسداری از آن بود.

سالار قاسمی روز سه شنبه اظهار داشت: در یوم الله ۲۲ بهمن و جهلم روز شهادت حاج قاسم سلیمانی همه آمده اند تا در کلاس درس به یادگار مانده از امام و شهدا حاضری بخورند و بگویند که ادامه دهنده مسیر انقلاب هستند.
وی معتقد است که شهادت حاج قاسم سلیمانی روح جدیدی به انقلاب بخشید و وحدت ملی را تقویت کرد و مردم بزرگ استان سرفراز البرز امروز آمده اند تا پیوند عمیق، یکپارچگی و وحدت خود را همگام و هم صدا با سایر هموطنان به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه وحدت ملت ایران در طول تاریخ بی نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: تاریخ که گواهی می دهد در گوناگونیِ حوادث و رنگارنگی رویدادها، از حکمرانان نیک و بد تا پرتگاه ها و بلندی های سرنوشت ساز، کمتر کشوری را چون "ایران" به خود دیده است. 
وی تصریح کرد: ملت ایران به وطن خود می نازد زیرا در دوران ظفر و شکست ، تلخی و شیرینی با هم بوده و کنار هم مانده است که نباید قدرت این حضور و عظمت را دست کم گرفت.
قاسمی با بیان اینکه امسال چهل و یکمین بهار از پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی ایران که یادبودِ حرکت عظیم مردم بیدار و خسته از بیدادِ ستم ایران در بهمن خونین ٥٧ مصادف با چهلمین روز شهادت سردارعزیز، حاج قاسم سلیمانی است ، یادآور شد: اقتدار و توسعه ایران اسلامی در عرصه های مختلف حاصل خون پاک شهداست.
وی عنوان کرد: امروز دانش آموزان و فرهنگیان در کنار سایر اقشاردر راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرده اند تا مُهر وفاداری خود را پای این کشور و اعتقادات اصیل خود، تمدید کنند.
 مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در چهل ساله دوم و سرآغاز گام دوم انقلاب اسلامی ایران، در آستانه چهلمین روز شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و در طلیعه نمایش پرشکوه مردم سالاری دینی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جشنواره ملی و انقلابی مردم اندیشمند و همیشه سرفراز مان را در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با راهپیمایی دشمن سوز و اندیشه ساز و شورآفرین بیست و دوم بهمن ماه آغاز می کنیم.

 راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بردهان دشمنان کوبید

 فرمانده انتظامی استان البرز گفت: حضور سترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بردهان دشمنان کوبیدکه این نشان قدرت در مقابل بدخواهان است.

سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این حضور تاریخی همواره سرنوشت ساز بوده و  دشمنان انقلاب و نظام همیشه به فکر توطئه برعلیه جمهوری اسلامی هستند و مردم نیز با هوشیاری این نقشه های واهی آن ها را خنثی می کنند.
پیشرفت های روز افزون ملت ایران درطول ۴۰ سال عمر پر برکت نظام اسلامی برای همگان مشخص  است و علاوه بر این  نیروهای مسلح نیز به سهم خود از ایثارگران اصلی این انقلاب بودند که با نیت های خالص و اهداف بلندشان مبارزات خود را علیه رژیم منحوس پهلوی ادامه دادند تا فجر انقلاب برتمام سیاهی ها و ظلمت های غبارگرفته پهلوی غلبه یافته و تلاش های مجاهدانه حق و آزادی به نتیجه رسید.

 ما باید ادامه دهنده راه آن مجاهدان حق و حقیقت بوده و تلاش و ایثار را شالوده فعالیت خود کنیم که  مردم انقلابی و حماسه آفرین استان البرز به شکرانه دستاوردهای انقلاب و شکست دشمنان به صورت گسترده در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کردند.

فرمانده انتظامی البرز خاطرنشان کرد که مردم استان البرز یا ایران کوچک امروز همگام با امت حزب الله ایران به میدان آمدند تا بار دیگر مهر تایید را بردستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی زدند.
سردار محمدیان بیان داشت که حضور اقوام و گروه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و قشرهای مختلف مردم ازساعات اولیه صبح امروز علیرغم بارش برف و سرمای زیاد ، در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهرها و روستاهای استان البرز پاسخ به یاوه گویی های دشمنان است که پاسخ کوبنده ای دادند.

همزمان با سراسر کشور، در 22 بهمن امسال راهپیمایان البرزی به خیابان ها آمده و شکوه دیگری از اقتدار و وحدت خود را به نمایش گذاشتند.

مسیرهای راهپیمایی در شهرستان کرج عبارت است از مسیر شماره یک ، میدان شهدا  ـ  میدان سپاه ، بلوار جمهوری اسلامی ، میدان جمهوری اسلامی،  مسیر شماره ۲ ، آزادگان – از مقابل مسجد مهدویه ـ به سمت چهارراه طالقانی، مسیرشماره سه ، فلکه اول رجایی شهر ـ بلوار ماهان ـ میدان جمهوری اسلامی، مسیرشماره  چهار ، میانجاده ـ  سه راه رجایی شهر  ـ  میدان سپاه ،  بلوار جمهوری اسلامی ، میدان جمهوری اسلامی، مسیرشماره پنج ، دولت آباد (مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ) – بلوار نبوت – میدان سپاه – میدان جمهوری اسلامی  است .

سخنران مراسم ۲۲ بهمن کرج امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و الکساندر دوگین فیلسوف، جامعه شناس و تئوری پرداز اهل روسیه  است که در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و ابعاد رشد آن در منطقه سخنرانی خواهند داشت.

در مشکین دشت شهرستان  فردیس نیز  مردم در روز ۲۲ بهمن  از ۲ مسیر  فلکه چهارم ـ مسجد جامع المهدی (عج) ـ فلکه اول و  شهرک ۱۷ شهریور -  مسجد امام حسین (ع)  ـ  بلوار آیت الله طالقانی (ره) ـ  فلکه اول خیابان شهید هدایت کار - سه راهی بانک ملی تا گلزار شهدای مشکین دشت  راهپیمایی در حال برگزاری است.

در شهرستان ساوجبلاغ  از مسیر میدان بسیج ، میدان امام خمینی (ره)  ـ خیابان امام خمینی(ره) – به سمت میدان شهدا  و شهرستان نظرآباد نیز  از مسجد غدیریه ـ میدان لاله ـ خیابان انقلاب ـ میدان شهدا ـ چهارراه شهید بهشتی و خیابان شهید بهشتی ـ خیابان شهید شیرودی به طرف  میدان سپاه  مردم راهپیمایی می کنند.

 در شهرستان اشتهارد  از میدان آزادگان ( مسجد جامع )  ـ  خیابان امام خمینی (ره) ـ خیابان شهید چمران ، بلوار آیت الله خامنه ای  ـ  بلوار آیت الله طالقانی (ره)  ـ  گلزار شهدا و در شهرستان طالقان نیز  از میدان معلم  ـ  میدان شهید فلاحی ـ مصلی نماز جمعه  راهپیمایی ۲۲ بهمن در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.