عزیزاله شهبازی در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان که روز یکشنبه ۱۵ دی ماه در استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه به طور قطع تعامل و هم افزایی در البرز در حوزه های مختلف اثربخش خواهد بود، گفت: کرج یکی از چهار شهر جرم خیز کشور است و به عنوان یازدهمین استان پرجمعیت و پس از تهران مهاجرپذیرترین استان کشور است که حدود شش درصد از آمار سرقت کشور نیز به این استان اختصاص دارد.

 وی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده باید توجه ویژه ملی و استانی به البرز معطوف شود چراکه با توجه به استقرار زندان‌های بزرگ ملی در استان و تبعات اجتماعی این امر و همچنین حضور خانواده های آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین استان، بسیج استانی و ملی ضرورت دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: اقدامات بسیاری در استان برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته که اهم آن اشتغالزایی است و طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری البرز پاییز امسال ۱۳ درصد اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش سه درصدی داشته است.

وی گفت: مهاجران البرز بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود می کنند از این رو هر اندازه که در این بحث تلاش می‌شود با توجه به رشد ۱.۱۷ درصدی جمعیت مهاجران در استان، کافی نیست.

شهبازی افزود: ضرورت دارد در سایر استان‌های کشور نیز تدابیری ویژه برای مانایی جمعیت اندیشیده شود، از طرفی نیز ما نمی توانیم مانع ورود جمعیت به استان شویم و باید زیرساخت‌های لازم را برای آنها فراهم کنیم بنابراین نیازمند مساعدت ملی هستیم.

وی با بیان اینکه اشتغال، رونق تولید و زندگی در البرز جریان دارد، عنوان کرد: نیروی انتظامی ۷۰۰ ماموریت دارد و باید تمامی دستگاه‌های مربوطه برای همراهی و هم افزایی در راستای کنترل و ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی، یاری رسان باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آغاز پروژه اردوگاه ماده ۱۶ استان، افزود: طی جلسه ای با دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر موفق به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیونی جهت راه اندازی این اردوگاه شدیم ولی با توجه به عدم پیگیری از سوی مسئول مربوطه به این بخش، این اعتبار برگشت خورد و اکنون با رایزنی صورت گرفته دوباره موفق به جذب آن شدیم.

شهبازی ادامه داد: این بار باید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اهتمام ویژه ای وارد عمل شود و در سریعترین زمان ممکن پروژه ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ البرز را آغاز کند.

وی گفت: باید به هشدارهایی که از آمارها دریافت کردیم توجه کنیم و هر چه زودتر تمهیدات لازم را برای کاهش آمار سرقت داشته باشیم.

استاندار البرز افزود: باید مصوبات این جلسه قابلیت اجرا داشته باشد و در نشست بعدی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1324087
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.