مقصود عبدی، رئیس دادگستری شهرستان فردیس صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان فردیس که با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به حجم و تراکم جمعیتی فردیس گفت: دادگستری این شهرستان از سال ۱۳۹۳ مستقل شد؛ حاشیه‌نشینی، درآمد کم و وضعیت اقتصادی و فرهنگی موجب شده فردیس از جمله مناطق جرم‌خیز کشور باشد.

رئیس دادگستری شهرستان فردیس با بیان اینکه این شهرستان بعد از غزه در فلسطین، پرجمعیت‌ترین شهر دنیاست و جمعیت آن از بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است، افزود: دادگستری فردیس در سال ۹۳ با یک شعبه آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۱۲ شعبه و ۲۵ قاضی در حال خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به حجم انبوه پرونده‌های ورودی به دادگستری فردیس مطرح کرد: در سال ۹۷، ورودی پرونده‌ها ۶۶ هزار فقره بوده که از این تعداد ۶۵ هزار مورد رسیدگی قرار گرفته است. منطقه پرجمعیت فردیس جرم‌خیز است اما یک سوم امکانات موردنیاز را نیز نداریم و کار کردن برای کارکنان دادگستری طاقت‌فرسا شده است.

وی اجرای برنامه‌های تحول قوه قضائیه را مستلزم داشتن امکانات و شرایط مورد نیاز دانست و افزود: اجرای برنامه با نیروی انسانی،  فضای اداری و امکانات کافی ممکن است در حالیکه ملزومات موردنیاز در فردیس وجود ندارد. از ریاست قوه قضائیه درخواست می‌کنم با نگاه ویژه به کمبودهای مجموعه قضائی فردیس، در جهت رفع مشکلات این شهرستان ما را یاری کند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1321836
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.