پیمان عشقی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون البرزبا بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران در جنوب‌غرب آسیا و شمال آفریقا پیشتاز است، گفت: این در حالی است که آنها زیر ساخت های قوی تر و پول بیشتری دارند  اما هنوز نتوانسته‌اند یک سازمان انتقال خون متمرکز با اهدای داوطلبانه صدردرصدی تشکیل دهند، چرا که انتقال خون به مردم وابسته است.

وی اضافه کرد: امروز  با یک فراخوان سازمان انتقال خون  مردم به کمک  بیماران نیازمند شتافته و مشکلات سازمان انتقال  و جامعه  از نظر کمی و کیفی حل می شود.

عشقی با اشاره به برنامه های سازمان انتقال خون عنوان کرد: توزیع خون، فرآورده های خونی سالم و بدون چشمداشت  با تاکید بر تامین پلاکت ، برنامه محوری  سازمان انتقال خون ایران است.

وی  دربخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: البرز در بهره نبردن از اعتبارات استانی در بین ۳۱ استان کشور، رتبه اول را دارد، دولت اعتباراتی را به استان‌ها تخصیص می‌دهد، ولی اگر این اعتبارات به دست اداره کل خون استان نرسد، ستاد مرکزی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: امروز سازمان انتقال خون در قالب شبکه انتقال خون ، فرآورده های خونی را در مناطق مختلف کشور توزیع می کند و متناسب با نیازها خون در اختیار استان ها قرار می دهد.

عشقی گفت :  تهران ۱۶ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۲۵ درصد خون را مصرف می کند چرا که مراکز عمده جراحی قلب و شیمی درمانی کشور در تهران است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان البرز اشاره  کرد و افزود: در این استان و چندین استان کشور، موسسات خصوصی در زمینه جمع آوری پلاسما و تولیدات داروهای وابسته به پلاسما فعالیت می کنند که ثمرات خوبی برای کشور به همراه داشته و دارند.

در این مراسم از زحمات محمد رضا مهدی زاده مدیرعامل سابق انتقال البرز قدردانی و میر محمد علی حسینی به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.