فرماندار ساوجبلاغ چهارشنبه ئر مراسم راه اندازی این واحد تولیدی با قدردانی از فاطمه هاشمی بانوی کارآفرین این واحد گفت: درسالهای اخیر در حوزه اشتغال نقش بانوان بسیارپررنگ بوده و شاهد حضور آنان در امور تخصصی و حرفه ای هستیم.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: ما وظیفه داریم به این حوزه‌های تولیدی بیشتر توجه کنیم و حمایت از آنها موجب توسعه دربخش شیلات و کشاورزی می شود.
با افتتاح این مزرعه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی آبی که بامصوبات ستادتسهیل و رفع موانع تولید و همکاری جهادکشاورزی برای ۱۷ نفر شغل ایجاد شد.

فاطمه هاشمی مدیر این مزرعه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نیز گفت: این مجموعه تولیدی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر ساخته شده و ۳۵ نوع ماهی تخم گذار و بچه زا از انواع نژادهای روسی، فرانسوی، آفریقایی، چینی و آمریکایی در این مرکز تولید و پرورش می‌یابند.
وی افزود: در گذشته بسیاری از این ماهی‌ها که زینت بخش خانه‌های آپارتمانی شهروندان است از خارج وارد می‌شد ولی امروز ما موفق به تولید آن شده‌ایم و در حال حاضر ۲۰۰هزار قطعه در سال تولید می شود که با توسعه این واحد به یک میلیون قطعه هم خواهد رسید.
در این مجموعه انواع ماهی ازدیسکت‌های مختلف،  کوپی‌ها، آنجل و کاپرویدها بومی سازی شده است و قیمت آنها نسبت به مشابه خارجی بسیار کاهش یافته است.
براساس آمارهای ارائه شده، سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور پرورش و تکثیر داده می‌شود که از این رقم بیش از ۱۲ میلیون قطعه در استان البرز تولید شده و سهم شهرستان ساوجبلاغ هم ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.