مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این آئین که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، اظهارداشت: پژوهش در آموزش و پرورش رکن محسوب می شود که اجتناب از آن در عرصه تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است.

سالار قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون پژوهش کیفی، پویا نیست، خاطرنشان کرد: خوب دیدن، شنیدن ، نظم بخشیدن، مطالعه کردن از جمله آثار پژوهش کردن است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش برای کارآمد شدن، به روز شدن در عصر دانایی و توانایی نیاز به تحقیق دارد. برای تغییر در آموزش و پرورش باید به پژوهش محوری در مدارس توجه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: معلم باید به پژوهش اهمیت دهد تا به اهداف ترسیم شده در عرصه تعلیم و تربیت دست یابد.

وی بیان داشت: پژوهش در آموزش و پرورش نیاز به تقویت و حمایت دارد.

قاسمی از تلاش بی وقفه تیم گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که دغدغه پژوهش محوری در بین دانش آموزان و معلمان دارند قدردانی کرد.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین اظهارداشت: با توجه به نقش مهم پژوهش در آموزش و پرورش هرساله به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از معلمان و دانش آموزان فعال در این عرصه مهم تجلیل می شود.

قادر حسین زاده خاطرنشان کرد: با تکیه برعلم و پژوهش می توانیم به دنبال کسب الگوی استقلال علمی و پیشرفت در حوزهای مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، و غیره باشیم.

 پژوهش باید مبتنی بر رویکرد فراگیر باشد بطوری که فرد محقق بتواند مشکلات آینده را شناسایی و با انجام تحقیق راهکارهای عملیاتی آنرا پیدا کرده و ارایه دهد.

وی ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش درمدرسه و در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت را از رویکردهای آموزش و پرورش عنوان کرد.

حسین زاده تصریح کرد: آموزش بدون پژوهش کاربردی و راهبردی نتیجه بخش نیست به همین دلیل یکی ازاهداف و رسالت های هفته پژوهش را ایجاد و احیای تفکر پژوهش دراذهان همه محققان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهد.

: آسیب های آموزش و پرورش باید از راه پژوهش و تحقیق های میدانی پژوهشگران شناسایی و برطرف شود.: ۱۰ اثر معلم پژوهنده البرز به دبیرخانه بیست و دومین برنامه ملی معلم پژوهنده کشوری راه یافت.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه ملی معلم پژوهنده با استقبال چشمگیر و بی نظیر معلمان پژوهنده استان البرز در بخش های آموزشی و تربیتی روبرو شده است.

وی بیان داشت: در این مرحله تعداد گزارش‌های منطقه‌ای از `پنج هزار و ۴۸۰ اثر در سال قبل به ۶ هزار و ۱۰۰ اثر رسید.گزارش های استانی هم از۳۰۰ اثر به  ۴۰۲ گزارش افزایش یافت.

حسین زاده افزود: دکتررحیم مرادی پژوهشگر این استان با داشتن ۲ سال سابقه کار درآموزش و پرورش ناحیه یک کرج درحوزه امور پژوهشی برترکشوری شده است.

وی یادآورشد: برای چهارمین سال متوالی است که معلمان البرزی رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش کسب می کنند.

 امسال ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در نمایشگاه استانی پژوهش با هدف حمایت از پژوهش درحوزه تعلیم و تربیت مشارکت کردند.

 آموزش و پرورش البرز امسال نیز رتبه اول نمایشگاه پژوهش استان را کسب کرد.

در این آئین  با اهدا تندیس ، لوح تقدیر و هدیه از معلمان پژوهشگر برتر استان البرز تجلیل شد.

استان البرز ۲۵ هزار نفر فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.