شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک یک تشکل غیر دولتی است که در ۵۵ کشور جهان فعالیت دارد و ریاست شورا برعهده«عزیز شاهین» تبعه کشور ترکیه است.

 شاهین عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی البرز درکرج گفت: توانمندی های صنایع البرز در تولید و صادرات انواع محصولات مرغوب زمینه را برای همکاری تجاری این استان با ترکیه فراهم کرده است.

وی بیان داشت: شورای همکاری های  بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با حضور فعالان و کارشناسان ارشد تجاری و اقتصادی جهان  هر سال در یکی از کشورهای عضو نشست برگزار می کند.

شاهین  با اشاره به اهمیت ویژه روابط تجاری ایران و ترکیه اظهار داشت: شورای اقتصادی اجتماعی آتیک از مسائل سیاسی فاصله می گیرد اما  به خاطر انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از دیپلماسی خودمان استفاده می کنیم و تلاش بر برقراری روابط خوب با دولت ها است.

رییس شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک خاطرنشان کرد: کار ما تجارت است و در این تجارت بحث گمرک  و مسایلی پیش می آید که به دولت ها مربوط می شود، لذا اگر سران دولت ها با هم رابطه خوبی داشته باشند فعالیت تجار نیز تسهیل می شود.

اجلاس آتیک فردا  پنجشنبه ۲۸ آذرماه با حضور  نمایندگان ۵۵ کشور جهان در سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.