دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه به ایرنا گفت : این حادثه که صبح امروز در باغستان غربی کرج رخ داد.

وی ادامه داد : برای امداد رسانی به این خانواده آمبولانس های اورژانس بلافاصله به محل حادثه در باغستان غربی کرج اعزام شدند و حادثه دیدگان شامل یک مرد ۴۶ ساله ، ۲ زن ۵۷ و ۴۶ ساله و ۲ دختر هفت و ۱۶ ساله به بیمارستان کوثر کرج منتقل شدند.

بابایی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گاز سوز  و استفاده مناسب از این وسایل گفت : سردرد ، سرگیجه، سوزش بینی و گلو  از جمله  علائم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

این عارضه در مراحل پیشرفته تر علائم تهوع ، استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.
توصیه می شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل ، محل کار ، کارگاه ها و ...  بلافاصله در و پنجره ها را برای ورود هوای تازه باز کنید و وسایل گرمایشی را چک کنید . چنانچه فرد یا افرادی دچار علائم گازگرفتگی شدند پس از انجام اقدامات اولیه با شماره ۱۱۵ تماس گرفته ، ضمن ارائه شرح حال و علائم افراد مسموم احتمالی ، در صورت نیاز آدرس دقیق را گفته و به توصیه های کارشناسان پاسخگو با دقت توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس، آنها را به کار گیرید.

هفته گذشته ۲۰ نفر در استان البرز براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن روانه بیمارستان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.