کیوان بربند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالان فضای مجازی در این استان دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بالایی هستند که تاکنون فرصت بروز استعدادهایشان را نداشته اند.

فعالیت در فضای مجازی به یک موضوع همگانی و مردمی تبدیل شده که بسیاری از این فعالیت‌ها را نمی‌توان ارزیابی و آنالیز کرد به طوریکه تیم‌های زیادی که بیشتر تک گروه و یا گروه‌های کوچک هستند در تولید محتوا فعال هستند ولی بازخورد و جریان سازی این فعالیت‌ها کمتر انجام شده است.

او معتقد است که فعالیت در این حوزه بستگی زیادی به ضریب نفوذ اینترنت دارد که این ضریب در شهرستان کرج نسبت به دیگر شهرستان‌های استان خیلی بیشتر است ولی تفاوت عمده این استان نسبت به دیگر استان‌ها پراکندگی قومیتی و یکپارچه نبودن فرهنگ ها است که باعث می‌شود که این موضوع در فعالیت در حوزه فضای مجازی نیز تسری یابد و فعالیت‌ها یکپارچه نباشد.

برگزاری بزرگترین رویداد تخصصی فعالان مجازی در البرز

بربند ادامه داد: نیاز است تا یک مکان یا ارگان و دستگاهی این افراد را زیر پوشش خود قرار دهد ولی بیشتر این افراد به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند که برگزاری رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی بهانه ای است تا این افراد ضمن اینکه در یک مکان دور هم جمع شوند بتوان بازخوردی از فعالیت آن‌ها گرفت.

وی با بیان اینکه این رویداد همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس بسیج سازندگی برگزار می شود، گفت:  هدف از برگزاری این رویداد، فراهم کردن زمینه ای برای رقابت در تراز اندیشه انقلاب و توان بسیج و کشف استعدادهای نهفته ای است که تا کنون مغفول مانده است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان البرز با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی تاکنون چندین جشنواره یا استارتاپ در استان برگزار شده، افزود: ولی برای نخستین بار است که این فعالیت به صورت یک رویداد تخصصی در البرز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این برنامه سال گذشته فقط به صورت کشوری برگزار شد ولی بر اساس تصمیم گیری های انجام شده مقرر گردید که امسال این رویداد در تمام استان ها به صورت جداگانه برگزار شود و نفرات و تیم های برتر به مرحله کشوری راه یابند.

بربند تصریح کرد: افرادی که تمایل به شرکت در این رویداد تخصصی دارند می توانند تا ۲۶ آبان ماه از طریق درگاه های ارتباطی آثار قبلی تولید شده خود را ارسال و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی گفت: پس از ارزیابی های انجام شده از آثار رسیده، افراد گزینش شده در قالب چند تیم ساماندهی می شوند و در یک رزمایش ۴۸ ساعته و در یک محل مشخص به صورت قرنطینه بایستی اقدام به تولید محتوا در بخش های تعیین شده کنند.

وی افزود: این رویداد تخصصی قرار است تا در سه محور پویانمایی (انیمیشن کوتاه، موشن گرافیک، کمیک موشن، استاپ موشن و ...)، نرم افزار تلفن همراه (اپلیکیشن تلفن همراه اندروید) و بازی سازی (بازی تلفن همراه اندروید) انجام شود.

بربند ادامه داد:‌ برای برگزاری این رویداد تخصصی حدود ۳۰ غرفه برای ۳۰ تیم در نظر گرفته شده که شامل تمام شهرستان های استان می شود ولی برای اینکه فعالان فضای مجازی در شهرستان ها و نقاط  دورافتاده استان از این رویداد عقب نمانند یک سهمیه اختصاصی به هر شهرستان داده شده است.

وی گفت: پس از برگزاری این رویداد تخصصی و شناسایی فعالان مجازی استان، حمایت های لازم را به صورت معرفی به سیمای استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی برای تولید محتوا و همچنین فعالیت در سازمان فضای مجازی استان خواهیم داشت.

رویداد تخصصی فعالان فضای مجازی از دوم تا چهارم آذرماه در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه استان البرز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.