علیرضا رحیمی روز دوشنبه در همایش پیشگیری از دیابت و بیماری های کلیوی که در تالار نژاد فلاح برگزار شد، اظهارداشت: امروزه برخی  بیماری ها از جمله دیابت به تهدیدی جهانی تبدیل شده که باید برای پیشگیری و کنترل آنها از ظرفیت های مدیریت شهری استفاده کرد.

وی بیان داشت:  براین اساس مدیریت شهری کرج با استفاده از ظرفیت های خود برای پیشگیری و کنترل بیماری ها اهتمام خواهد داشت .

رحیمی  گفت : طبق آمار ارائه شده حدود ۶۰۰ دانش آموز مبتلا به دیابت در البرز شناسایی شده که زنگ خطری برای سلامت نوجوانان و جوانان به شمار می رود.

معاون شهردار کرج افزود:  اکنون مدیریت شهری کرج بر آن است تا در کنار تامین نیازهای درمانی و بهداشتی به اجرای برنامه های آموزش همگانی بپردازد.

رحیمی گفت: اجرای برنامه های ورزش همگانی در پارک ها  یکی از اقدامات مدیریت شهری کرج برای پیشگیری از کم تحرکی و ارتقای سلامت مردم است .

برهمین اساس اجرای ورزش همگانی در روز دوشنبه هر هفته  در پارک های کرج مهمترین اقدام شهرداری برای تشویق مردم به ورزش است ضمن آنکه کارگاه ها و کلاس های آموزش همگانی در تالار شهیدان نژاد فلاح و دیگر فرهنگسراهای کرج دنبال می شود.

وی تاکید کرد که طبق بررسی های علمی  مصرف  محصولات تراریخته ها یکی از عوامل دیابت است که می بایست تولید کنندگان بر روی محصولات خود عنوان تراریخته را نصب کنند.

شهرداری کرج  با راه اندازی ۲ اداره بهداشت و سلامت و ورزش پیگیر سلامت شهروندان این کلانشهر  است .

معاون شهردار کرج اظهار داشت : امیدواریم با کمک دست اندرکاران سلامت بتوانیم بیماری ها را در جامعه کنترل کنیم .

طبق آمار بیش از ۳۰۰ هزار نفر  از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز مبتلا به دیابت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.