حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز سه‌شنبه در همایش استانی یاوران وقف که به مناسبت دهه وقف در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، افزود: این استخوان بندی سازمان وقف را بایستی در میان آحاد مردم برنامه ریزی و پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما تعامل با بخش مردمی و تعامل با بخش دولتی است، اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی ما این است که این مسیر را ضمن تولیت، توسعه و ترویج هم بدهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ائمه اطهار (ع) و معصومین برای عمران و آبادانی معنوی جامعه و برای ایجاد توازن و عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه این مسیر را ادامه می‌دادند و امروز این مهم به دست شما متولیان و واقفین انجام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه خطاب با یاوران وقف، بیان داشت: جایگاه وقف یاران عنوان بسیار مفخری است که به شما داده شده است.

وی گفت: فلسفه وجودی توحید و اسلام این است که انسان یک زندگی شرافتمندانه پاک داشته باشد تا در آن زندگی پاک و مطهر خود را پرورش دهد و لایق شود که به جایگاه خلیفه الهی خود برسد که برای رسیدن به آن زندگی باید زندگی پاک و طاهری داشته باشیم.

دشتکی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های وقف هم همین است، افزود: به همین خاطر در سیر تاریخی وقف از زمان طرح نظام توحیدی بحث حسنات آن بوده ولی اوج آن در زمان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: هر چیزی هم که در جامعه دارای ارزش و اهمیت بوده و برای تربیت و پاکی مهم است، انبیای اسلام بر آن اقدام می‌کنند به طوریکه در اسلام اولین واقف پیامبر اسلام (ص) و اولین متولی صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) بوده و این جریان تا زمان امام حسن عسکری (ع) ادامه داشت.

ستان البرز دارای یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و حدود ۱۳ هزار رقبه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.