سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا البرز، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند که کارت عابر آنان در اختیار خودشان بوده و از حساب آنان  برداشت صورت گرفته که بررسی موضوع در دستور اقدام کارشناسان اداره مقابله با جرائم و عملیات پلیس فتا این استان قرار گرفت.
طی بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان برداشت شده، که اطمینان ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند متهم پس از سرقت و کپی کارت بانکی بیش ۳۵۰ نفر از شهروندان به وسیله ۲ دستگاه پوز سرقتی که متعلق به میوه فروشی سیار بوده اقدام به مشاهده موجودی کارت کرده و در صورت وجود موجودی با خرید طلا و دخانیات موجودی کارت را خالی کرده اند.
سرهنگ اقبالی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران، متهم شناسایی و پس از مراجعه به مخفیگاه وی متوجه شدند نامبرده به همراه خانواده اش در یکی از کشورهای همسایه سفر کرده  است.
ماموران با زیر نظر گرفتن ۲ ماهه متهم و خانواده اش متوجه بازگشت نامبرده به کشور شدند که بلافاصله وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شیاد کلاهبردار تعداد زیادی کارت خام بانکی، دستگاه اسکیمر و سایر لوازم ملزوم برای کلاهبرداری اسکیمری کشف شد.
 متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران به کپی کردن از کارت ۳۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کرده که تاکنون به برداشت غیر مجاز از کارت بانکی ۱۰۰ نفر از آنها به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرده است.
رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: تحقیقات بر روی این پرونده ادامه دارد و تا کنون ۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.